آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واکنش پارلمان عراق به هشدارهای عادل عبدالمهدی



اخبار,اخبار بین الملل,پارلمان عراق
کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (دوشنبه) به نگرانی‌ها و هشدارهای نخست وزیر مستعفی این کشور درباره تلاش‌ها برای حمله به برخی از پایگاه‌های نظامی و امنیتی عراق صحه گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شفق‌ نیوز، کریم المحمداوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت، اطلاعاتی به دست دولت عراق رسیده که نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد علیه حشد شعبی و گروه‌های مقاومت دست به حملات زمینی یا هوایی زده و  برخی از رهبران نظامی و حتی سیاسی را ترور کند.

 

وی ادامه داد، نگرانی‌های عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق و فرمانده نیروهای مسلح این کشور براساس اطلاعات دقیق است اما آمریکا باید بداند هرگونه اقدام خصمانه‌اش واکنش قوی مردم عراق را در پی خواهد داشت بنابراین باید نسبت به هرگونه اقدام احمقانه‌ای که ممکن است به سرش بزند، احتیاط کند.

 

پیش از این نخست وزیر مستعفی عراق نسبت به تحرکاتی که ممکن است منجر به اقدامات جنگی در عراق شود هشدار داد.

 

این هشدارهای عبدالمهدی پس از آن مطرح شد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به فرماندهان نظامی خود در عراق دستور داد برای انجام عملیات احتمالی با هدف نابودی گردان‌های حزب الله آماده شوند. واشنگتن این گردان‌ها را مسئول حمله موشکی به پایگاه نظامی التاجی در ۱۱ مارس می‌داند که در پی آن یک سرباز انگلیسی و دو سرباز آمریکایی کشته شدند.

 

همچنین مسؤولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی هستند، گزارش‌های اطلاعاتی به دست آمده از عراق نشان می‌دهد که حملاتی علیه تأسیسات نظامی یا دیپلماتیک مرتبط با آمریکا طراحی شده است و گردان‌های حزب‌الله هم ویدیویی منتشر کرده و در آن اعلام کرده‌اند که نیروهای آمریکا را با تک‌تیراندازها و آر پی جی هدف قرار خواهند داد.

 

پیش از این آمریکا اعلام کرده بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از نیروهای خود را از پایگاه‌هایش در عراق خارج می‌کند اما با طرح‌های احتمالی گردان‌های حزب‌الله و تشدید تنش‌ها، برنامه‌ریزی برای استقرار بیشتر نیروهای آمریکایی در عراق آغاز شده و در حال حاضر حدود پنج هزار سرباز در این کشور مستقر هستند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------