اعلام حالت فوق العاده سه ماهه در عراق



اخبار,اخبار بین الملل,کرونا در عراق
عراق به منظور مقابله با ویروس کرونا، حالت فوق العاده به مدت سه ماه وضع کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الاتحاد، نایب رئیس پارلمان عراق و رئیس گروه بحران مقابله با کرونا در این کشور از اعلام حالت فوق العاده به مدت سه ماه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

 

الکعبی، نایب رئیس پارلمان عراق گفت: طرحی فوق العاده برای سه ماه و به منظور تسلط بر شیوع ویروس کرونا وضع شده است؛ چرا که عراق همچنان در دایره خطر قرار دارد.

 

وی در ادامه افزود: در این طرح، تجمع شهروندان در مناطق عمومی با اعمال قانون کاهش می‌یابد؛ چرا که عراق در حال حاضر در دایره خطر قرار دارد و کاهش یافتن و یا کم شدن وخامت این همه گیری، مسأله‌ای غیر واقعی و غیر دقیق است.

 

نایب رئیس پارلمان عراق همچنین از مقامات امنیتی و نظامی خواست تا شهروندانی را که دستکش‌های پزشکی و ماسک استفاده نمی‌کنند، مورد بازخواست قرار داده و اعمال قانون کنند.

 

الکعبی همچنین گفت: تمامی شاخصه‌ها نشان از آن دارد که این، خطری شدید و بزرگتر از آن چیزی است که ما انتظارش را داریم؛ چرا که ما می‌بینیم دها هزار کشته در کشور‌هایی مشاهده می‌شود که توانایی مالی، بهداشتی و زیست محیطی بهتری از آنچه اکنون در عراق موجود است، در اختیار دارند.

 

او همچنین تصریح کرد: درمانی که می‌تواند این همه گیری را از میان بردارد، هنوز در دسترس نیست و طبق گزارش‌های بین المللی، زمان برای تهیه آن تا چند ماه آینده نیز وجود ندارد. بعد از آنکه مشاهده می‌کنیم بسیاری از کشور‌ها مانند آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا که در سیستم بهداشت در رده نخست قرار دارند، در برابر این ویروس به زانو درآمدند، ما نگران می‌شویم که این ویروس در تمامی استان‌ها شیوع یابد.

 

گفتنی است طبق آمار‌های رسمی تا کنون بیش از یک میلیون و نهصد هزار نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین بیش از ۱۲۰ هزار نفر نیز در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------