کره شمالی نیروی قوی تری برای مقابله با آمریکا ایجاد می کند



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و کره شمالی
کره شمالی اعلام کرد که «برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایالات متحده آمریکا، نیروی قابل اعتماد تر و قوی تری ایجاد خواهد کرد».

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کره شمالی، "ری سون گون" وزیر خارجه این کشور روز جمعه تصریح کرد که دو سال پیش دیدار تاریخی میان "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام شد اما هیچ «بهبودی» در مناسبات ایجاد نشده است.

 

وی تصریح کرد که پیونگ یانگ دیگر هیچ بسته ای در اختیار رییس جمهوری آمریکا قرار نخواهد داد تا با استفاده از آن به دنبال دستاورد و پیشرفتی سیاسی برای خود باشد.

 

وزیر خارجه کره شمالی اضافه کرد که هدف ما این است که یک نیروی قابل اعتمادتر برای مقابله با تهدیدهای درازمدت نظامی آمریکا ایجاد کنیم و این پیام ما در دومین سالگرد دیدار سران در ۱۲ ژوئن است.

 

ری گفت: دو سال پیش امیدهای فراوانی از جمله در جامعه جهانی برای بهبود روابط کره شمالی و آمریکا به وجود آمد اما تلاش ها «برباد» رفت و امروز شاهدیم که دستاورد و پیشرفتی در بهبود روابط دو کشور ایجاد نشده و جای آن را «ناامیدی» گرفته است.

 

کره شمالی تاکید می کند که آمریکا فقط به دنبال «بهره برداری سیاسی» از برگزاری نشست سران در سنگاپور در دو سال قبل بوده و هرگز به تعهداتش عمل نکرده است.

 

وزیر خارجه کره شمالی این سوال را مطرح کرد که با درنظرداشتن اینکه در روابط دو طرف پس از اجلاس سران گشایشی حاصل نشده است، آیا باز هم دستان یکدیگر را از زمان اجلاس سنگاپور به این طرف بفشاریم؟.

 

به گفته وی نتیجه این نشست ها، تلاش آمریکا برای بهره وری و کسب دستاورد سیاسی بوده است اما کره شمالی دیگر چنین فرصتی را به رییس جمهوری آمریکا نخواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------