الکاظمی در دیدار با نانسی پلوسی: همکاری بغداد-واشنگتن فقط به بُعد امنیتی محدود نمی‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,الکاظمی و پلوسی
نخست‌وزیر عراق در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: چشم‌انداز همکاری‌های بغداد-واشنگتن تنها به بُعد امنیتی و نظامی محدود نمی‌شود بلکه روابط دو کشور از این ابعاد فراتر رفته است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق «واع»، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز شنبه با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

 

در جریان این دیدار راه‌های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه میان عراق و آمریکا در حوزه های امنیت، اقتصاد، آموزش، پرونده آوارگان، اقلیت‌ها و همچنین افزایش بهره‌وری نیروهای امنیتی عراق و توانمندی رزمی آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نخست‌وزیر عراق در این دیدار گفت: عراق کشوری دارای حاکمیت مستقل است و تعامل با این کشور نیز بر اساس این اصل صورت می‌گیرد. چشم‌انداز همکاری‌های بغداد-واشنگتن تنها محدود به بُعد امنیتی و نظامی نمی‌شود بلکه روابط دو کشور از این ابعاد فراتر رفته است و بازسای و آبادانی عراق و همچنین ایجاد شراکت‌های اقتصادی با آمریکا را نیز شامل می‌شود.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در این دیدار بیان کرد: آمریکا از دولت کنونی عراق و نگرش‌های ملی آن حمایت می‌کند. عراق در منطقه‌ای پرتنش، کشوری مستقل و مهم به شمار می‌رود.

 

گفتنی است، در این دیدار برخی از نمایندگان آمریکا از جمله «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان این کشور نیز حضور داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------