آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

کوشنر: ایران از فروش جنگنده اف۳۵ به امارات نگران است/ نتانیاهو: فردا با کشور دیگری غیر از امارات در قدس دیدار می‌کنم



اخبار,اخبار بین الملل,جرد کوشنر
داماد و مشاور ارشد رییس جمهوری آمریکا گفت که توافق برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، احتمال فروش جنگنده‌های رادارگریز اف۳۵ به امارات را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که مسوول پیشبرد طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم «معامله قرن» نیز هست، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان از افزایش احتمال فروش جنگنده‌های پنهانکار (رادارگریز) اف۳۵ به امارات متحده عربی گفت.

 

کوشنر در گفت‌وگو با «فرید زکریا» مجری سی‌ان‌ان گفت که آمریکا در حال بررسی فروش این جنگنده پیشرفته به امارات متحده عربی است و توافق ابوظبی با تل‌آویو احتمال عملی شدن آن را افزایش می‌دهد.

 

سی‌ان‌ان پیشتر نیز گزارش داده بود که کوشنر به صورت مخفیانه برای فروش این جنگنده‌ها به امارات تلاش می‌کند؛ اما رژیم صهیونیستی با این فروش مخالف است و می‌گوید که این کار می‌تواند برتری نظامی تل‌آویو را در منطقه تحت تاثیر قرار داده و فروش سلاح‌های بسیار پیشرفته را به کشورهای عربی عادی کند.

 

کوشنر پرسش زکریا را مبنی بر اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موضوع الحاق (اشغال) بخش‌هایی از کرانه باختری را در میان انداخت تا بدون هیچ اقدام و از دست دادن چیزی امتیاز بزرگی از کشورهای عربی بگیرد، بدون پاسخ گذاشت.

 

وی در عین حال با این ادعا که امارات متحده عربی مدت‌ها است که برای خرید اف۳۵ تلاش می‌کند و ایران نمی‌خواهد این اتفاق بیافتد، افزود که آمریکا در حال بررسی تاثیر فروش این تسلیحات به امارات بر برتری نظامی رژیم صهیونیستی است.

 

نتانیاهو: فردا با کشور دیگری غیر از امارات در قدس دیدار می‌کنم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه مدعی شد که کشورهای بیشتری از امارات متحده عربی درباره سازش با رژیم صهیونیستی تبعیت خواهند کرد.

 

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در تلاش است تا با کشورهای بیشتری ارتباط برقرار کند.

 

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «من فردا میزبان "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا هستم و معتقدم که کشورهای بیشتری از امارات تبعیت خواهند کرد.»

 

نتانیاهو اضافه کرد: «اینها نتیجه سیاست‌هایی است که من طی چند دهه آن را به پیش برده‌ام. برخی آن را دکترین نتانیاهو یعنی صلح برای صلح می‌نامند.»

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «صلح با امارات متحده عربی مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. ما انتظار سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را داریم.»

 

وی همچنین تعویق 100 روزه بحث درباره بودجه را با هدف جلوگیری از برگزاری انتخابات دیگر قبول کرد و گفت که هم اکنون زمان اتحاد است.

 

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که فردا با کشور دیگری غیر از امارات در قدس اشغالی دیدار خواهد داشت که بعدا درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------