فرانسه تحریم آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی را خطرناک خواند



اخبار,اخبار بین الملل,لودریا
دولت فرانسه به تحریم اخیر آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی شدیدا واکنش نشان داد و آن را یک «حمله خطرناک» به این مرجع قضایی دانست.

به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، با اعلام موضع کشورش گفت: «اقدامات تحریمی اعلام شده در تاریخ ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) به معنی حمله‌ای خطرناک به این دیوان و امضا کنندگان اساسنامه رم است.»

 

لودریان همچنین با اعلام اینکه حرکت اخیر آمریکا به معنی «زیر سؤال بردن همه‌جانبه‌نگری و استقلال دستگاه قضایی» است، از دولت واشنگتن خواست تا از این اقدام صرف نظر کند.

 

لودریان در این رابطه افزود: «فرانسه بار دیگر بر حمایت بی‌دریغ خود از دیوان کیفری بین‌المللی و کارکنانش و نیز از استقلال نظام قضایی تأکید نموده و همواره تلاش می‌کند تا بر مبنای اساسنامه رم، شرایط را برای انجام مأموریت این دیوان در عین استقلال و بی‌طرفی فراهم سازد.»

 

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا از دیوان کیفری بین‌المللی حمایت کرده و «با هر اقدامی که به نظام قضایی کیفری بین‌المللی خدشه وارد کند، شدیداً مخالفت خواهد کرد».

 

دولت آمریکا روز چهارشنبه «فاتو بنسوده»، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی و نیز برخی دیگر از مسئولان این دیوان را به دلیل پیگرد اتباع آمریکایی تحریم کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------