آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

کویت پایان بحران روابط قطر و عربستان را اعلام کرد/ اولین واکنش عربستان پس از آشتی با قطر



اخبار,اخبار بین الملل,وزیر خارجه کویت
«احمد ناصر محمد الصباح» وزیر خارجه کویت روز جمعه گفت وگوها برای پایان بخشیدن به بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مثمر ثمر خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، در بیانیه وزیر خارجه کویت آمده است: در چارچوب ادامه تلاش‌ها برای آشتی کشورهای خلیجی، اخیرا گفت‌وگوهای مثمرثمر انجام شد.

 

محمد الصباح افزود: همه طرف‌هایی که در گفت‌وگوی آشتی شرکت داشتند، پافشاری خود برای برقراری ثبات کشورهای خلیج فارس را ابراز داشتند.

 

وزیر خارجه کویت در بخش پایانی این بیانیه از «جرد کوشنر» مشاور ارشد رییس جمهور آمریکا که به‌تازگی به غرب آسیا سفر کرده، تشکر کرد.

 

از سوی دیگر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در واکنش به بیانیه کویت دو توییتی نوشت: بیانیه کشور کویت، گامی مهم به سوی حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

 

پیش‌تر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که با میانجیگری آمریکا، گشایشی برای حل بحران قطر با عربستان و متحدانش صورت گرفته است.

 

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی دوحه بستند.

 

این کشورها برای از سرگیری روابط، ۱۳ شرط تعیین کرده‌ بودند اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است، تاکنون به آن تن نداده است.

 

کویت پایان بحران روابط قطر و عربستان را اعلام کرد

ایرنا نوشت: معاون وزیر امورخارجه کویت اعلام کرد که بحران روابط قطر و عربستان پایان یافت و توافق نهایی صورت گرفت.

 

خالد جار الله اعلام کرده است، اقداماتی وجود دارد که برای حرکت به سوی آینده و پایان دادن به [تمامی] اختلافات، باید انجام شود.

 

جارالله به جزییات این اقدامات و اختلافات باقی مانده میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اشاره‌ای نکرده است.

 

اعلام پایان نهایی اختلافات میان عربستان و قطر ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امورخارجه سعودی جمعه شب گفت: برای حل اختلافات میان کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] بسیار نزدیک شده‌ایم.

 

***

 

اولین واکنش عربستان پس از آشتی با قطر

فارس نوشت: فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی از تلاش‌های کویت برای پایان دادن به بحران رابطه کشورهای عربی خلیج فارس تقدیر کرد.

 

او در حساب توییتری خود نوشت: «به تلاش‌های دولت برادر کویت برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در باره بحران [کشورهای] خلیج [فارس] به دید تقدیر نگاه و از تلاش‌های آمریکا در این ارتباط تشکر می‌کنیم».

 

او همچنین گفت که کشورش امیدوار است این تلاشها به دلیل خیر و مصلحتی که برای منطقه دارد، به ثمر برسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------