عدم تایید پیروزی بایدن از سوی اکثریت جمهوریخواهان/ درخواست ستاد ترامپ برای ابطال آرای جورجیا رد شد



اخبار,اخبار بین الملل,جو بایدن
در کنگره آمریکا فقط ۲۵ تن از ۲۴۹ عضو حزب جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا، پیروزی بایدن را به رسمیت شناختند.

به گزارش ایسنا به نقل از «واشنگتن پست»، دو نفر از اعضای حزب، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را اعلام کردند و تقریبا ۹۰ درصد تمام جمهوریخواهان -۲۲۲ عضو مجلس نمایندگان و سنا از حزب جمهوریخواه پاسخ این سوال را ندادند که بالاخره چه کسی در انتخابات پیروز شده است.

 

۹ نفز از اعضای حزب مخالفت خود را با استراتژی ترامپ در خصوص شکایت از نتایج انتخابات اعلام کردند و هشت نفر  از این اقدام حمایت کردند و ۲۳۲  پاسخ دقیقی نداده و یا سکوت اختیار کردند.

 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فقط ۲۵ نفر از جمهوریخواهان به طور مشخص پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به رسمیت شناختند.

 

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

 

تیم دونالد ترامپ به رهبری رودی جولیانی، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

 

کمپین ترامپ چندی پیش  شکایت جدیدی در ایالت جورجیا به جریان انداخته و در نظر دارد تا نتایج انتخابات این ایالت را بی‌اعتبار کند چرا که می‌گوید ده‌ها هزار رای غیرقانونی در میان آرای ریاست جمهوری جورجیا وارد شده است. تیم ترامپ با این شکایت خواستار ابطال نتایج انتخاباتی این ایالت است.

 

واکنش ترامپ به اذعان چند جمهوری‌خواه به پیروزی بایدن

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر به گزارش روزنامه واشنگتن پست در این باره که 26 عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و سنای کنگره پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات را پذیرفته‌اند واکنش نشان داد.

 

ترامپ در این پیام توییتری نوشت: «25 نفر، من شگفت زده شدم آنها خیلی زیاد هستند. ما تازه مبارزه را آغاز کرده‌ایم. لطفا لیست این 25 نماینده جمهوری‌خواه کنگره را برای من ارسال کنید. من رسانه جعلی واشنگتن پست را در کمترین حد ممکن خواندم.»

 

***

 

درخواست ستاد ترامپ برای ابطال آرای جورجیا رد شد

یک دادگاه تجدیدنظر فدرال درخواست ستاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید برای ابطال نتایج آرا در ایالت جورجیا را رد کرد.

 

در دادخواستی که در ماه نوامبر ارائه شده، ستاد ترامپ مدعی شده که مشکلات متعددی در انتخابات جورجیا وجود داشته که از جمله آنها عدم تطبیق صحیح امضا با آرای غیابی بوده است.

 

ماه پیش نیز قاضی منطقه‌ای آمریکا درخواست اضطراری ستاد ترامپ برای جلوگیری از تایید پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این ایالت را رد کرد. این قاضی اعلام کرده که وی هیچگونه شواهدی از بی‌نظمی که بر آرای انتخابات در ایالت جورجیا تاثیر گذاشته باشد ندیده است.

 

پس از آن، ستاد ترامپ خواستار تجدیدنظر در این باره شد اما امروز دادگاه تجدید نظر فدرال نیز درخواست ابطال آرای ایالت جورجیا را رد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------