آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

دو نماینده کنگره آمریکا خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن ترامپ شدند



اخبار,اخبار بین الملل,کنگره آمریکا
در پی افشای تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا به نفع خود از طریق تحت فشار گذاشتن مقامات این ایالت، دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا از اف‌بی‌آی خواستند که رئیس‌جمهور این کشور را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، «تد لیو» نماینده ایالت کالیفرنیا و «کاتلین رایس» نماینده ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه از پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) خواستند که در ارتباط با رسوایی تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا از طریق تحت فشار گذاشتن مقامات این ایالت، برای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پرونده تشکیل داده و او را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

 

این دو نماینده کنگره آمریکا که هر دو قبل از ورود به کنگره سمت‌های قضائی داشته‌اند، در نامه‌ای به «کریستوفر ری» رئیس اف‌بی‌آی اعلام کردند: «به عنوان اعضای کنگره و دادستان‌های سابق، ما معتقدیم که دونالد ترامپ در تحریک دیگران برای ارتکاب جرم یا توطئه برای ارتکاب جرم و چند مورد جرم انتخاباتی دست داشته است. ما از شما می‌خواهیم که فوراً تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کنید.»

 

روز یکشنبه واشنگتن‌پست فایل صوتی یک گفتگوی تلفنی بین دونالد ترامپ با مقام های ارشد ایالت جورجیا را منتشر کرد که نشان می‌دهد ترامپ مقام های این ایالت را تحت فشار قرار داده است تا آرای کافی برای تغییر نتایج در این ایالت به نفع وی را پیدا کنند.

 

ترامپ در این گفتگوی تلفنی با «برد رافن اسپرگر» معاون فرماندار ایالت جورجیا از وی خواسته است تا آرای کافی برای پیروزی وی در این ایالت را پیدا کند.

 

رافن اسپرگر در پاسخ به درخواست ترامپ گفته است: «آقای رئیس جمهور، چالشی که شما دارید، آماری است که به اشتباه در اختیار شما گذاشته‌اند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------