سخنگوی کاخ سفید: دولت بایدن از شکایت مجدد سنا علیه ترامپ حمایت می‌کند



اخبار,اخبار بین الملل,سخنگوی کاخ سفید
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که مطمئناً دولت بایدن از تشکیل کمیسیونی برای بررسی پرونده حادثه ششم ژانویه و نقش ترامپ در آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای از حمایت دولت بایدن از رسیدگی کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا به پرونده حادثه ششم ژانویه در این کشور خبر داد.

 

سخنگوی کاخ سفید همچنین تاکید کرد که مطمئناً دولت بایدن از تشکیل چنین کمیسیونی حمایت خواهد کرد.

 

«جن ساکی» در این خصوص گفت: بایدن از تمامی تلاش‌ها در راستای روشن شدن بیشتر حقایق (مربوط به یورش به کنگره) در راستای حصول اطمینان از عدم تکرار چنین وقایعی حمایت خواهد کرد.

 

در همین حال، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیشتر از تشکیل یک کمیسیون مستقل برای رسیدگی و اعلام گزارش در خصوص حقایق و دلایل مرتبط با حادثه روز ششم ژانویه در پایتخت این کشور خبر داد و آن را حادثه‌ای تروریستی خوانده بود.

 

گفتنی است که این اقدامات تنها ۳ روز پس از تبرئه دونالد ترامپ از اتهامات وارده علیه وی در خصوص نقش او در حمله به کنگره آمریکا به انجام می‌رسد.

 

هم اکنون سناتور «بنی تامسون» رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا و عضو حزب دموکرات نیز شکایتی جدید علیه ترامپ به جریان انداخته است.

 

بر اساس این گزارش، در اتهامات مطرح شده جدید از سوی تامسون، ترامپ به ایجاد شورش در پایتخت آمریکا و همچنین تبانی با وکیل مدافع خود و گروه‌های تندرو در جهت جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم شده است.

 

گفته می‌شود این نخستین شکایت مطرح شده علیه ترامپ از سوی یک عضو کنگره آمریکا بوده که در آن خواستار مجازات رئیس جمهور سابق این کشور و همچنین جبران خسارات وارده به پایتخت از سوی وی شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------