آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پایان آتش‌بس سه روزه؛ جنگ در سه استان افغانستان از سرگرفته شد



جنگ در افغانستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مقامات رسمی گزارش دادند که جنگ میان طالبان و حکومت افغانستان روز یکشنبه پس از پایان آتش بس سه روزه عید فطر در ولایت ناآرام هلمند در جنوب افغانستان از سرگرفته شده است.

به گزارش ایرنا، منابع خبری در  ارتش افغانستان اعلام کردند ،پس از پایان آتش بس سه روزه در ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه شب گذشته ،عملیات ارتش در استانهای هلمند، قندوز و بغلان علیه طالبان آغاز شده است.

 

دفتر مطبوعاتی لشکر ۲۱۵ میوند درجنوب افغانستان روز یکشنبه در اطلاعیه ای اضافه کردند که عملیات خود را در حومه شهر لشکرگاه، شهرستان نهرسراج و ناوه از سر گرفتند.

 

در ادامه این اطلاعیه آمده است،در این عملیات‌۲۱ عضو گروه طالبان از جمله یک فرمانده مهم آنان برای شهرستان مارجه و شهر لشکرگاه کشته و ۱۲ تن دیگر هم زخمی شدند.

 

این منبع افزود نیروهای ارتش در درگیری دیگری با طالبان در منطقه بولان شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند ۹ نفر از  افراد  طالبان را کشتند.

 

براساس  گزارش های منتشر شده ،هم اکنون  نبرد سختی بین ارتش و طالبان  در  استان بغلان و قندوز در شمال افغانستان ادامه دارد.

 

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد چند دستگی در بین طالبان باعث شده  که  این گروه در ۱۰ استان از جمله  قندهار و اورزگان آتش بس را نقض کند و باعث کشته وزخمی شدن  ۴۰ نفر در طول آتش بس سه روزه عید فطر شود.

 

گروه طالبان با رد این ادعای وزارت دفاع افغانستان ،نیروهای ارتش را متهم به نقض آتش بس کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------