آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: چین باید بابت شیوع کرونا ۱۰ تریلیون دلار غرامت پرداخت کند



ترامپ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین درباره نقش چین در شیوع «کووید-۱۹» گفت این کشور باید به کشورهای دنیا ۱۰ تریلیون دلار غرامت پرداخت کند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد چین باید بابت شیوع «کووید-۱۹» ۱۰ تریلیون دلار غرامت به کشورهای آسیب‌دیده از این بیماری همه‌گیر جهانی پرداخت کند.

 

ترامپ در این بیانیه ادعاهای اثبات‌نشده درباره اینکه منشأ شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان بوده را تکرار کرد.

 

او تصریح کرد: «حالا همه، حتی آن به اصطلاح "دشمن" هم می‌گوید که حرف رئیس‌جمهور ترامپ مبنی بر شیوع ویروس چینی از آزمایشگاه ووهان صحیح بوده است.»

 

منظور ترامپ از «ویروس چینی»، کرونا است. او در دوران حضورش در کاخ سفید نیز از همین عبارت برای اشاره به این ویروس و بیماری همه‌گیر جهانی ناشی از آن استفاده می‌کرد.

 

ترامپ به ایمیل‌هایی که جدیداً از دکتر «آنتونی فاوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی و مشاور پزشکی دولت او و «جو بایدن» افشا شده نیز واکنش نشان داد.

 

‌‌آن طور که رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند در یکی از این ایمیل‌ها یک مقام بهداشتی چین از فاوچی بابت اظهاراتش در رد احتمال آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا تمجید کرده بود. فاوچی در آن زمان گفته بود که شواهد علمی کافی درباره اینکه کرونا از آزمایشگاه به بیرون درز کرده وجود ندارد.

 

ترامپ در واکنش به این موضوع نوشته است: «مکاتبات میان دکتر فاوچی و چین گویاتر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت. چین باید بابت مرگ و خرابکاری‌ که ایجاد کرده ۱۰ تریلیون دلار به آمریکا  و دنیا بدهد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------