توقف کمک نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین



توقف کمک آمریکا به اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
آمریکا کمک نظامی خود به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را به طور موقت مسدود کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پولیتیکو، کاخ سفید به طور موقت بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را متوقف کرده است.

 

کاخ سفید این بسته کمک نظامی را در ابتدا برای پاسخ به آنچه آمریکا به عنوان تحرکات نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین ادعا می‌کرد، برنامه ریزی کرده بود.

 

به گفته منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، در پی نگرانی واشنگتن درباره استقرار نظامیان روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین و در شبه جزیره کریمه، شورای امنیت ملی آمریکا، مقامات این کشور را به تهیه این بسته نظامی تشویق کرده بود. همچنین مقامات وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون برای تصویب این بسته تلاش کردند.

 

اما مقامات شورای امنیت ملی آمریکا پس از آنکه روسیه اعلام کرد نیرو‌های مستقر در نزدیکی اوکراین را در آستانه نشست  روسای جمهور روسیه و آمریکا به عقب فراخوانده است، پیشنهاد تهیه بسته نظامی اوکرین را متوقف کردند.

 

یکی از منابع گفته است که این حمایت نظامی هنوز پابرجاست و می‌تواند به سرعت به اوکراین ارسال شود. موارد اصلی این بسته شامل سیستم‌های دفاع هوایی با برد کوتاه، سلاح‌های سبک و تعداد زیادی سلاح ضد تانک است.

 

تنها در سال جاری، آمریکا دو بسته کمک نظامی به اوکراین در مجموع به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار تصویب کرده است. از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، آمریکا حدود ۲.۵ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از جمله موشک‌های ضد تانک جاولین و هواپیما‌های بدون سرنشین غیر مسلح ارائه داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------