آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نخست‌وزیر عراق: از آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها خواستیم از تسویه حساب در بغداد دوری کنند/ ایران در صادرات برق به ما کوتاهی نکرد



نخست‌وزیر عراق،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نخست وزیر عراق توافق میان ایران و آمریکا را بسیار مهم و سرنوشت ساز برای منطقه توصیف کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی لاریپابلیکا گفت: توافق میان ایران و آمریکا بسیار حائز اهمیت و برای منطقه نیز سرنوشت سازاست، من بر این باورم که این توافق قابل تحقق است. موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات وین، تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت و همچنین در راستای ثبات عراق نیز خواهد بود.

 

الکاظمی خاطرنشان کرد: ما از آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها خواستیم از تسویه حساب در عراق دوری کنند، ما از سال‌ها پیش میدان و عرصه‌ای برای تقابل و درگیری بوده‌ایم، ما باید راه گفت‌وگوی سیاسی را برای حل اختلافات انتخاب کنیم، در این صورت همه از نتیجه و ثمره آرامش و کاهش تنش بهره‌مند خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه بغداد با دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در تماس است تاکید کرد: معتقدم ما می‌توانیم به سمت مرحله گفت‌وگوی منطقه‌ای حرکت کنیم.

 

 ایران در صادرات برق کوتاهی نکرده/ در پرداخت همه بدهی‌های تهران جدی هستیم

نخست‌وزیر عراق گفت: ایران در صادرات برق کوتاهی نکرده/ در پرداخت همه بدهی‌های تهران جدی هستیم
نخست وزیر عراق با بیان اینکه ایران علیرغم تحریم‌ها و برخی مشکلات دیگر در صادرات برق به این کشور کوتاهی نکرده، تاکید کرد: ما درخصوص پرداخت همه بدهی‌های عراق به ایران بابت واردات گاز و برق در سال‌های گذشته جدی هستیم.

 

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نشستی اضطراری با استانداران این کشور و با حضور اعضای کمیته حل بحران برق برگزار کرد.

 

وی در بخشی از این نشست تاکید کرد که دلیل عدم اتصال خطوط برق عراق با کشورهای همسایه و جهان طی 17 سال گذشته چیست؟ ما فقط به شبکه برق ایران وصل هستیم که این کشور درحد توان خود در صادرات برق به عراق کوتاهی نمی‌کند و در برابر مردم خود نیز تعهد دارد، همچنین پرونده بدهی‌های واردات برق از تهران و تحریم‌های آمریکا هم وجود دارد، ما درخصوص حل این مساله و پرداخت همه بدهی‌های عراق به ایران بابت واردات گاز و برق سال‌های گذشته جدی هستیم و در این زمینه به پیشرفت‌های بیشتر هم خواهیم رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------