آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

گانتس: در حال بررسی اطلاعات مربوط به پگاسوس هستیم/ مکرون و بایدن هم قربانی پگاسوس شدند؟



بنی گانتس،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم درحال بررسی اطلاعات منتشر شده درباره جاسوس‌افزار "پگاسوس" است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سما، "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی به رسوایی بد افزار جاسوسی پگاسوس و استفاده از آن توسط دولت‌ها برای جاسوسی از فعالان و روزنامه نگاران واکنش نشان داد.

 

وی در این باره گفت: "اسرائیل یک دموکراسی با قابلیت‌های فن آوری بالا است."

 

گانتس مدعی شد: اسرائیل اجازه صادرات ابزارهای امنیتی به دموکراسی‌ها، تنها برای استفاده قانونی و استفاده از آنها جهت تحقیق درباره "جنایات و تروریسم" را می‌دهد.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه تصریح کرد که ارتش این رژیم در حال بررسی تمامی اطلاعات منتشر شده درباره بدافزار پگاسوس است.

 

کمپانی فناوری NSO رژیم صهیونیستی که نرم افزار جاسوسی پگاسوس را طراحی کرده، می‌تواند از تلفن‌های همراه جاسوسی کند و گزارش شده دولت‌های دستکم ۱۰ کشور خدمات پگاسوس را برای جاسوسی از روزنامه نگاران و اپوزیسیون به خدمت گرفته‌اند.

 

نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با قتل خبرنگاران و گزارش ۱۷ سازمان رسانه‌ای نشان‌ داد که از نرم‌افزار جاسوسی بر پایه نظامی برای هک تلفن‌های هوشمند ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اجتماعی استفاده شده‌ است.

 

***

 

مکرون هم قربانی پگاسوس شد/ عفو بین‌الملل:این افشاگری باید مو بر تن رهبران جهان راست کند

ایسنا نوشت: در پی گزارش روزنامه واشنگتن پست مبنی بر این که نام رئیس جمهوری فرانسه در فهرست افرادی که هدف نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس بوده‌اند دیده می‌شود، دولت فرانسه خوhستار تحقیق درباره این گزارش شده است.

 

به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، پیشتر مجموعه‌ای از روزنامه‌نگاران که مشترکا درباره پروژه پگاسوس فعالیت می‌کنند اعلام کردند که از جمله ۱۴ رهبر جهان در فهرست افرادی هستند که با نرم‌افزار جاسوسی هدف تجسس قرار گرفته‌اند.

 

این نرم‌افزار جاسوسی تولید شرکت اسرائیلی "ان.اس.او" است که محصول خود را عموما به دولت‌های خودکامه فروخته است.

 

به گزارش این کنسرسیوم روزنامه‌نگاری - که از ۱۷ رسانه تشکیل شده - شماره سه رئیس جمهور، ده نخست وزیر و پادشاه مراکش در میان بیش از ۵۰ هزار شماره تلفنی است که توسط مشتریان شرکت امنیتی "ان.اس.او" زیر نظر بوده‌اند.

 

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست هیچ یک از این ۱۴ رهبر حاضر نشده‌اند تلفن خود را برای بررسی به این روزنامه بدهند، اما ۳۷ تلفن بررسی شده دیگر در این فهرست یا آلوده بوده‌اند و یا نوعی تلاش برای نصب بدافزار بر روی آنها مشاهده شده است.

 

کاخ الیزه، کاخ ریست جمهوری فرانسه گفته است که این موضوع در صورت تایید بسیار جدی است و تمام زوایای تاریک این گزارش‌ها باید روشن شود.

 

براساس بیانیه کاخ الیزه چند نفر از قربانیان فرانسوی این بدافزار اعلام کرده‌اند که به دادگاه شکایت خواهند کرد بنابراین به زودی تحقیقات قضایی آغاز خواهد شد.

 

روزنامه لوموند که یکی از اعضای کنسرسیوم است، اعلام کرد ۱۵ نفر از اعضای دولت فرانسه احتمالا در سال ۲۰۱۹ هدف این بدافزار قرار گرفته‌اند.

 

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که افشاگری جدید در این زمینه باید مو بر تن رهبران جهان راست کند.

 

دو روز پیش اعلام شده بود که بسیاری از فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و وکلا در سراسر جهان، هدف این بدافزار بوده‌اند. بنا به اخباری که به رسانه‌ها درز کرده، شماره تلفن پنجاه هزار نفر از طریق این شرکت کنترل می‌شده است.

 

دست‌کم ۱۵ هزار شماره تلفن مربوط به مکزیک در این فهرست هست که دست‌کم ۲۵ شماره متعلق به روزنامه‌نگاران بوده است. مشخص نیست دقیقا چند دستگاه تلفن هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند. روزنامه گاردین می‌گوید مکزیک اولین کشور جهان است که بدافزار پگاسوس را خریده و به آزمایشگاهی برای تکنولوژی‌های جاسوسی تبدیل شده است.

 

به گزارش این روزنامه نهادهای مکزیکی که این بدافزار را خریداری کرده‌اند شامل وزارت دفاع، دفتر دادستانی کل و دستگاه امنیت ملی کشور است اما مجوز پگاسوس در سال ۲۰۱۷ در مکزیک منقضی شده و دیگر تجدید نشده است.

 

آندرس امانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک، روز سه‌شنبه تاکید کرد دولت مکزیک تغییر کرده است. او گفت "پلیس امنیت فدرال دیگر وجود ندارد. سرویس امنیت مرکزی دیگر نداریم. آزادی ضمانت شده است و کسی دستور سرکوب نمی‌دهد. علیه هیچ کس جاسوسی نمی‌شود. ما به ضمانت صلح امنیت و حمایت از همه به ویژه روزنامه‌نگاران ادامه می‌دهیم."

 

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که همراه با دو روزنامه‌نگار مراکشی که تبار فرانسوی دارند به دادگاهی در فرانسه در این زمینه شکایت کرده است.

 

شرکت ان.اس.او که پگاسوس را تولید کرده از سال ۲۰۱۶ بارها متهم شده که نرم افزارش فعالان مدنی و سیاسی و روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده است.

 

از جمله کسانی که هدف این بدافزار بوده‌اند رافائل کابررا روزنامه‌نگار مکزیکی و خانواده روزنامه‌نگار مقتول سعودی، جمال خاشقجی هستند. در میان رهبران جهان نیز به نام عمران خان رئیس جمهوری پاکستان، سیریل رامفوزا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی و برهم صالح رییس جمهوری عراق اشاره شده است.

 

شرکت اسرائیلی «ان‌.اس‌.او» هرگونه عمل خطا در این زمینه را تکذیب کرده و تاکید دارد که این بدافزار تنها برای مقابله با تروریسم و دیگر جرایم استفاده می‌شود. این شرکت تاکید کرده که صرف وجود شماره تلفنی در این فهرست به معنای جاسوسی علیه آن یا مالک آن نیست.

 

***

 

اسنودن: بعید نیست جاسوس‌افزار اسرائیلی، تلفن همراه بایدن را هم هک کرده باشد

«ادوارد اسنودن» افشاگر معروف آمریکایی روز چهارشنبه به گزارش‌های جدید از نفوذ جاسوس‌افزار صهیونیستی به تلفن همراه سران کشورها و فعالان و روزنامه‌نگاران واکنش نشان داد.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اظهارات اسنودن پس از آن صورت می‌گیرد که گروه NSO، سازنده جاسوس افزار «پگاسوس» که مشخص شده از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه جاسوسی کرده است، مدعی شد به لحاظ فناوری، هک کردن تلفن همراه با پیش‌شماره آمریکا (۱+) ممکن نیست.

 

این افشاگر جنجالی و مشاور پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: «ادعای NSO که می‌گوید "از نظر فناوری محال است" از شماره تلفن‌های آمریکایی جاسوسی شود، یک دروغ وقیحانه است».

 

اسنودن افزود:‌ «این بهره‌جویی که روی تلفن همراه ماکرون کار کرده است، می‌تواند همان کار را بر روی تلفن همراه [جو] بایدن انجام دهد».

 

اسنودن که اکنون در روسیه به سر می‌برد، هشت سال قبل به هنگ‌کنگ گریخت و هزاران سند از جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از شهروندان این کشور را افشا کرد که به بمبی خبری در جهان تبدیل شد.

 

یک مقام آمریکایی نیز امروز (چهارشنبه) در همین رابطه به روزنامه «واشنگتن پست» است: «احمقانه است که فکر کنیم NSO اطلاعات حساس امنیت ملی را با دولت اسرائیل به اشتراک نمی‌گذارد».

 

این مقام آمریکایی افزود: «این بدان معنا نیست که آن‌ها جبهه‌ای برای آژانس‌های امنیتی اسرائیلی هستند اما دولت‌هایی در سرتاسر جهان اینطور فرض می‌کنند که NSO با اسرائیل همکاری دارد».

 

***

 

واکنش مقام آمریکایی درباره دسترسی رژیم صهیونیستی به داده‌های جاسوس‌افزار پگاسوس

یک مقام آمریکایی که نمی‌خواست نامش فاش شود گفت، بسیاری از کشورها معتقدند شرکت صهیونیستی «اِن‌اِس‌او»، تولید کننده جاسوس‌افزار «پگاسوس» باکابینه این رژیم در ارتباط است.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» یک مقام آمریکایی به روزنامه «واشنگتن پست» گفت: «احمقانه است که فکر کنیم NSO اطلاعات حساس امنیت ملی را با دولت اسرائیل به اشتراک نمی‌گذارد».

 

این مقام آمریکایی افزود: «این بدان معنا نیست که آن‌ها جبهه‌ای برای آژانس‌های امنیتی اسرائیلی هستند اما دولت‌هایی در سرتاسر جهان اینطور فرض می‌کنند که NSO با اسرائیل همکاری دارد».

 

اظهارات این مقام آمریکایی در واکنش به ادعای سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی صورت گرفت که گفته است «اسرائیل به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مشتریان NSO دسترسی ندارد».

 

به نوشته پایگاه خبری «آکسیوس» کابینه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) تشکیل تیم ویژه‌ای را برای مدیریت لطمات این رسوایی بزرگ در دستورکار قرار داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------