فرمانده سنتکام: حملات طالبان ادامه پیدا کند حملات هوایی به آن‌ها را افزایش می‌دهیم



فرمانده سنتکام،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه روز یکشنبه گفت در صورتی که طالبان به حملات خود در افغانستان ادامه دهد، آمریکا حملات هوایی خود به این گروه را افزایش خواهد داد.

به گزارش فارس، «کنت مک‌کنزی» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه هشدار داد که آمریکا حملات هوایی خود در افغانستان را افزایش داده و در صورتی که طالبان به حملات خود ادامه دهد، آمریکا نیز حملات هوایی خود را ادامه خواهد داد.

 

این فرمانده آمریکایی هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد که آیا حملات آمریکا پس از تاریخ 31 آگوست (9 شهریور) که زمان خروج تمامی نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان خواهد بود، ادامه خواهد یافت یا خیر.

 

مک‌کنزی در ادامه سخنانش گفت: «پیروزی طالبان در جنگ داخلی افغانستان اجتناب ناپذیر نبوده و دولت کابل روزهای سختی را در مبارزه علیه این گروه در پیش دارد».

 

وی ادامه داد که قندهار هنوز به دست طالبان سقوط نکرده و نبرد شدیدی در این شهر وجود دارد و آمریکا از نیروهای افغانستانی پشتیبانی هوایی خواهد کرد.

 

فرمانده سنتکام اضافه کرد: «طالبان تلاش دارد تا سیطره کامل خود بر قندهار را اعمال کند اما ما مانع از آن خواهیم شد».

 

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز روز شنبه گفت اولین کار نیروهای امنیتی افغانستان قبل از تلاش برای بازپسگیری مناطق، این است که اطمینان یابند می‌‌توانند حرکت طالبان را کند کنند.

 

 او این اظهارات را در اشاره به این مسئله بیان کرد که نیروهای افغانستانی قصد دارند حضور خود را در اطراف مناطق مهم استراتژیک این کشور تقویت کنند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------