آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

بیانیه طالبان در واکنش به تحولات افغانستان: تصرف ولایات‌ مختلف نشانه محبوبیت ما در بین مردم است/ شیر هرات بازداشت شد



طالبان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
طالبان در واکنش به اوضاع جاری افغانستان اظهارداشت که پیشروی‌های بزرگ از مسیر زور امکانپذیر نیست بلکه نشانه محبوبیت و مقبولیت طالبان بین مردم این کشور است اما کابل بیانیه‌های ساختگی را به ما نسبت می‌دهد.

به گزارش تسنیم، طالبان با انتشار بیانیه‌ای مواضع این گروه را با توجه به اوضاع جاری در افغانستان اعلام کرد و اظهارداشت که پیشروی‌های بزرگ و سریع از مسیر زور امکانپذیر نیست و تصرف ولایت‌ها و مناطق مختلف افغانستان نشانه محبوبیت و مقبولیت طالبان در بین مردم است.

 

در بیانیه آمده است که طالبان یکبار دیگر به تمام هموطنان خود اطمینان می‌دهد که مثل همیشه از جان، مال و آبروی آن‌ها محافظت می‌کند و فضای مطمئنی را برای مردم ایجاد خواهد کرد. کسی در این مورد نگران نباشد.

 

طالبان از اعضای این گروه خواست تا در مورد بیت المال دقت کنند زیرا تاسیسات عمومی، ادارات دولتی و تجهیزات، پارک‌ها، خیابان‌ها و پل‌ها و دیگر مسائل امانت هستند بنابراین تصرف شخصی نشود.

 

این بیانیه ادامه داد «همه کسانی که در گذشته با اشغالگران کار و همکاری کرده‌اند و یا اکنون در صف اداره کابل ایستاده‌اند، آغوش طالبان برای آن‌ها باز است و برای آنها عفو عمومی اعلام شده است».

 

این گروه با اشاره به جذب افراد نظامی و غیرنظامی گفت که طالبان در آینده تصمیم دارد شرایط مناسب خدمت به افغانستان و مردم مساعد شود و از صلاحیت و استعدادهای آن‌ها به درستی استفاده کند.

 

طالبان درباره مناطق تحت کنترل این گروه نیز تصریح کرد که مردم زندگی عادی را ادامه دهند و به فکر ترک منطقه و کشور نباشد. افغانستان به خدمات آنها نیاز دارد.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: «اداره کابل به تبلیغاتی دست زده است و نیز به برخی افغان‌ها و سازمان‌های جهانی اطلاعات نادرست داده است. جنایاتی را که خود آن‌ها انجام داده و حلقات استخباراتی وابسته به آن‌ها‌ مرتکب شده‌اند را به طالبان منسوب کرده اند. همچنان وقت به وقت اعلامیه‌ها و بیانیه‌های ساختگی را بنام مسئولان و بزرگان طالبان پخش می‌کنند و چنان تبلیغات به دور از حقیقت را به راه می‌اندازند که هیچ عقل و منطق آن را نمی‌پذیرد».

 

طالبان با تاکید بر محفوظ بودن دارایی‌های افراد مختلف در افغانستان گفت که حفاظت از جان، مال و آبروی مردم را مسئولیت خود می‌داند و نیز کسانی که در این اواخر از تبلیغات دشمن متاثر شدند و یا در داخل افغانستان آواره شدند همه به خانه‌ها و مناطق خودشان بازگردند و از طرف طالبان هیچ مشکلی متوجه آنها نیست. از جان، مال و آبروی آن‌ها دفاع و حفاظت می‌کنیم.

 

بر اساس این بیانیه، طالبان به اعضای این گروه دستور داده است که هیچ فردی بدون اجازه به خانه کسی داخل نمی‌شود و نباید به جان یا آبروی کسی نیز صدمه بزند.

 

در بیانیه طالبان آمده است که «شاید دشمن برخی افراد را موظف کرده باشد که تحت عنوان مجاهدین مردم را آزار دهند بنابراین مردم با مشاهده این موراد همکاری کنند و به مسئولان «سمع شکایات» اطلاع دهند.

 

طالبان همچنین اظهارداشت که پیام ما به تاجران، صنعت‌کاران و سرمایه‌داران این است که کارهای خود را به طور عادی به پیش ببرند و به مردم خدمت کنند. طالبان برای کسب و کار آن‌ها فضای مناسب را ایجاد خواهد کرد.

 

این گروه با اشاره به همسایگان افغانستان نیز گفت که به تمام همسایگان بار دیگر اطمینان می‌دهیم که هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد. همچنین نسبت به تامین امنیت دیپلمات‌ها، کارمندان سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و مؤسسات خارجی یا داخلی اطمینان می‌دهیم که فضای امنیت و اعتماد را مهیا کنیم.

 

***

 

طالبان، محمد اسماعیل خان، شیر هرات را بازداشت کرد

ویدئویی از محمد اسماعیل خان، یکی از چهره‌های مبارز مخالف طالبان منتشر شده است که نشان می‌دهد این مبارز از سوی طالبان پس از تصرف هرات «بازداشت شده» است. نیروهای طالبان در این ویدئو می‌گویند که او خودش را تسلیم کرده است.

 

وی در این ویدئو ابراز امیدواری کرد که جنگ در افغانستان پایان گیرد و همه در صلح زندگی کنند و امنیت و ثبات برقرار شود. وی همچنین خواستاری خوش‌رفتاری با مردم شد.

 

محمد اسماعیل خان که سابقه مبارزه علیه اشغالگری شوروی را را دارد یک ماه پیش «جبهه مقاومت مردمی» را تشکیل داد و در هرات مستقر شد. وی پیش از این در دهه ۱۹۹۰ به اسارت طالبان در آمده بود. وی یک ماه پیش گفته بود که به خط مقدم می‌روند تا شرایط را تغییر دهند.

 

روز گذشته نیروهای طالبان شهر هرات مرکز ولایت هرات را که سومین شهر بزرگ افغانستان است تصرف کردند.

 

عکسی از اسماعیل خان همراه نیروهای طالبان نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 

طالبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر محمد اسماعیل خان، عبدالرحمن رحمان، معاون وزارت داخله افغانستان، نبی احمدزی، فرمانده سپاه ظفر، عبدالصبور قانع والی هرات و حسیب صدیقی، رئیس امنیت این ولایت تسلیم طالبان شده‌اند.

 

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در حساب توییتری خود حتی مدعی شد که اسماعیل خان به همراه تمام نیروها و طرفدارانش به طالبان پیوسته است.

 

مردم هرات از اسماعیل خان، جهادگر ۷۵ سال با عنوان «شیر هرات» یاد می‌کنند.

 

طالبان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------