آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

احمد مسعود: احتمال درگیری در پنجشیر ۵۰ درصد است



احمد مسعود،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رهبر مقاومت علیه طالبان در ولایت پنجشیر نسبت به دستیابی به راه حلی برای حمایت کشورهای منطقه جهت اجتناب از سناریوی درگیری نظامی بین طرفین ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، "احمد مسعود" رهبر مقاومت علیه طالبان و فرزند فرمانده میدانی برجسته فقید احمد شاه مسعود و معروف به فرزند پنجشیر در مصاحبه‌ای که امروز، چهارشنبه با شبکه آر بی سی روسیه انجام داد، گفت: تاکنون درگیری با طالبان که آماده حمله به پنجشیر است، مشاهده نشده است.

 

او افزود: دو طرف تاکنون در عین آمادگی برای ورود به راهکار نظامی در صورت شکست مذاکره سیاست خویشتنداری را دنبال می‌کنند و در تلاش برای آغاز مذاکرات هستند.

 

این چهره افغان ادامه داد: امیدواریم روند مسالمت آمیز آغاز شود، اگر مذاکره موفقیت آمیز باشد باید به آن فرصت بدهیم. از کشورهای دیگر از همسایگان و کشورهای منطقه انتظار داریم مداخله کنند و بر طالبان فشار وارد کنند تا وارد مذاکره شوند.

 

مسعود گفت، کاملا متقاعد شده که مذاکرات مسالمت‌آمیز تنها راه حل است و نیروهای مقاومت در دره پنجشیر آماده دفاع از منطقه در برابر هر حمله‌ احتمالی طالبان هستند.

 

مسعود در پاسخ به سوالی درباره تعداد نیروهای مقاومت در پنجشیر گفت: صحبت درباره هزاران مبارز است، شمارش دقیق آنها مشکل بوده و دره به طور کامل آماده نبرد است.

 

رهبر مقاومت علیه طالبان به وجود اظهارات ضد و نقیض طالبان درباره تمایل به مذاکره و تحرکات میدانی‌شان و میزان احتمال تغییر اوضاع پنجشیر براساس سناریوی تنش و مقابله پنجاه درصدی اشاره کرد.

 

مسعود خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی از سوی طالبان برای عهده گرفتن کرسی‌ای در شورای مدیریتی کشور دریافت نکرده است. او در عین حال اذعان کرد، تنها یک بار با مقامات سیاسی و نظامی برجسته طالبان مذاکره کرده و انتظار می‌رود به زودی تماسی با عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان برقرار کند.

 

پنجشیر همچنان آخرین منطقه خارج از کنترل طالبان در افغانستان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------