وندی شرمن: پوتین برای حمله به اوکراین در اواسط فوریه طرح‌ریزی می‌کند!



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
یک دیپلمات آمریکایی تایید کرد که به عقیده ایالات متحده رئیس‌جمهوری روسیه در اواسط ماه فوریه به اوکراین حمله خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی با اشاره به حمله احتمالی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین در اواسط ماه فوریه گفت: من نمی‌دانم که آیا او تصمیم نهایی را گرفته است یا نه؛ اما ما قطعا نشانه‌هایی درخصوص اینکه وی تا اواسط ماه فوریه از قوای نظامی برای حمله استفاده کند، مشاهده‌ کرده‌ایم.

 

این دیپلمات ارشد آمریکایی اشاره کرد که برنامه‌های پوتین احتمالا تحت تاثیر المپیک پکن - که ایالات متحده و برخی از متحدانش آن را به دلیل سابقه نقض حقوق بشر چین تحریم می‌کنند - قرار بگیرد.

 

شرمن گفت: همگی‌مان می‌دانیم که مراسم افتتاحیه المپیک پکن در تاریخ چهارم فوریه برگزار می‌شود و رئیس‌جمهوری پوتین قصد دارد در آن شرکت کند.

 

وی افزود: به گمانم رئیس‌جمهوری شی جینپینگ از اینکه پوتین از این فرصت برای حمله به اوکراین استفاده کند چندان خوشحال نشود؛ بنابراین همین مساله ممکن است بر روی زمان‌بندی و طرز فکر او تاثیر بگذارد.

 

کی‌یف‌، از سال ۲۰۱۴ علیه جدایی‌طلبانی که از حمایت روسیه برخوردارند و بخش‌هایی از قلمروی شرق اوکراین در دونباس را در کنترل خود دارند در حال جنگ است.

 

دو طرف درگیر که دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند، ۲۲ دسامبر توافق کردند که آتش‌بس را در خط مقدم برقرار کنند.

 

اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین گفته‌اند که نیروهای روسیه در مقابل مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. روسیه نیز ضمن رد این ادعا، آن را پروپاگاندای "ستیزه‌جویانه" آمریکا خوانده است.

 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: رئیس‌جمهوری جو بایدن قصد ندارد نیروهای آمریکایی را در خارج از چارچوب ناتو به اوکراین اعزام کند. تمرکز کنونی بایدن روی مسیر دیپلماتیک، هماهنگی میان متحدان و رایزنی با تیم مشاور امنیت ملی درخصوص بحران مرزی اوکراین است.

 

وی در کنفرانس خبری خود تصریح کرد که اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین در هماهنگی با ناتو بوده است.

 

سخنگوی کاخ سفید بیان کرد: ما با برخی از کشورها درخصوص کمبود منابع گاز طبیعی در گفت‌وگو هستیم. ما با متحدان در آفریقای شمالی و خاورمیانه برای جبران کردن منابع گازی روسیه در گفت‌وگو هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------