وزیر دفاع آمریکا: روس‌ها از فوریه گذشته به تماس‌های من پاسخ نداده‌اند/ عملیات ویژه بلاروس در اوکراین



وزیر دفاع آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که سرگئی شویگو همتای روسی او، علیرغم تلاش های مکرر برای تماس با وی، تلفن خود را پاسخ نداده است.

به گزارش ایسنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جلسه بررسی بودجه در سنای ایالات متحده گفت: مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش و من مرتبا سعی می کنیم با همقطاران خود در روسیه تماس بگیریم تا از ادامه گفتگوها اطمینان حاصل کنیم. اما روس‌ها از فوریه گذشته پاسخی نمی‌دهند.

 

وزارت دفاع روسیه اما هیچ بیانیه‌ای در رابطه با اظهارات وزیر دفاع آمریکا منتشر نکرد.

 

***

 

عملیات ویژه بلاروس در اوکراین برای آزادی شهروندانش

رئیس‌جمهوری بلاروس اعلام کرد که این کشور یک عملیات ویژه در اوکراین برای آزاد کردن شهروندان گروگان گرفته شده اش، انجام داده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "الکساندر لوکاشنکو" عنوان کرد: شرایط به گونه ای پیش رفت که  گروگان گیری مردم ما در اوکراین آغاز شد. ابتدا رانندگان کامیون که در زمان شروع درگیری‌ها آنجا بودند. آنها (اوکراینی ها) ۱۵۰۰ واگن ریلی و خودروهای ما را در اختیار گرفتند و بیش از ۱۰۰ راننده را گروگان گرفتند. به اوکراینی ها هشدار دادم که ما مجبور به انجام عملیاتی برای آزادی شهروندان مان خواهیم شد و این عملیات اقدامی بود که ما انجامش دادیم.

 

لوکاشنکو به جزئیات این عملیات اشاره ای نکرد، اما به رئیس کمیته امنیت دولتی بلاروس دستور داد تا به هر کسی که در این عملیات شرکت داشته، پاداش دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------