لغو تحریم های ترامپ علیه کوبا توسط دولت بایدن



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مقامات آمریکایی اعلام کردند دولت بایدن قصد دارد محدودیت‌های دوران ترامپ علیه کوبا را لغو کرده در این راستا پروازها به دیگر فرودگاه‌های کوبا علاوه بر شهر هاوانا و برنامه دیدار میان اعضای خانواده‌های کوبایی را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، این تدابیر پس از یک فرآیند بررسی چند ماهه به جریان افتاده به سبب اعتراضات در این کشور جزیره‌ای در ژوئیه سال گذشته اتخاذ می‌شوند.

 

همچنین آنها را می‌توان چشمگیرترین تغییرات در سیاست آمریکا در قبال کوبا از زمان روی کار آمدن جو بایدن در پی وعده او در زمان کمپین انتخاباتی در خصوص تعامل مجدد با هاوانا دانست.

 

اما این اعلامیه صحبتی از بازگشت روابط آمریکا-کوبا به سطح نزدیکی تاریخی که توسط باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا مهندسی شد، نکرده است؛ دولتی که جو بایدن در آن معاون رئیس جمهور بود.

 

این روند شامل تسهیل جریان حواله‌های پولی، کاستن از محدودیت‌های سفر و تسریع در روند صدور خدمات ویزا می‌شود.

 

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشت: ما به موجب چنین اقداماتی، هدفمان حمایت از آرمان‌های کوبایی‌ها در زمینه آزادی و فرصت‌های اقتصادی بیشتر است تا بتوانند زندگی موفقی در خانه داشته باشند. ما همچنان از دولت کوبا می‌خواهیم که فورا زندانیان سیاسی را آزاد کند، به آزادی‌های اساسی مردم کوبا احترام بگذارد و به مردم کوبا اجازه دهد آینده خود را تعیین کنند.

 

این مقامات گفتند که در جریان تدابیری که روز دوشنبه اعلام شد، آمریکا سقف حواله‌های پولی خانوادگی را که قبلاً ۱۰۰۰ دلار در هر سه ماه تعیین شده بود، برداشته و به حواله‌ها برای غیر از اعضای خانواده مجوز می‌دهد.

 

اما مقامات همچنین تصریح کردند که آمریکا نهادها را از فهرست موسوم به "فهرست محدودشده‌های کوبا"، فهرستی متعلق به وزارت امور خارجه آمریکا متشکل از شرکت‌های همسو با دولت و ارتش کوبا که معامله شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی با آنها منع شده، حذف نخواهد کرد.

 

این مقام اظهار کرد: ما تضمین می‌کنیم که حواله‌ها آزادانه‌تر به مردم کوبا جریان پیدا کنند، در حالی که  منجر به ثروتمندتر شدن کسانی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، نشوند.

 

با این حال، دولت آمریکا بلافاصله با برخورد تند یک دموکرات ارشد مواجه شد.

 

باب منندز، سناتور آمریکایی رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت که کاهش محدودیت ها خطر ارسال پیامی اشتباه را به همراه دارد.

 

او بیان داشت: از اینکه متوجه شدم دولت بایدن اعطای مجوز برای سفر گروهی به کوبا را از طریق سفرهایی مشابه سفرهای گردشگری آغاز خواهد کرد، متاسفم. واضح است، کسانی که هنوز معتقدند افزایش سفرها باعث ایجاد دموکراسی در کوبا می شود، به سادگی همچنان در حال انکار هستند. برای دهه ها، مردم جهان به کوبا سفر کرده و هیچ چیز تغییر نکرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------