آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

ورود ۲۲ فروند هواپیمای چینی به منطقه ویژه پدافند هوایی تایوان



جنگ چین و تایوان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رسانه‌ها روز پنجشنبه از ورود ۲۲ فروند هواپیمای چینی به منطقه ویژه پدافند هوایی تایوان خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رویترز بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان خبر داد که ۲۲ فروند هواپیمای چینی روز پنجشنبه وارد منطقه ویژه پدافند هوایی آن کشور شده اند.

 

روز گذشته نیز وزارت دفاع تایوان مدعی شد که دستکم ۲۹ فروند هواپیمای جنگی ارتش آزادیبخش خلق چین وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شده اند.

 

تایوان جنگنده هایی را برای هشدار به ۲۹ فروند هواپیمای چینی در منطقه دفاع هوایی خود به پرواز در آورده است که از جمله شامل بمب‌افکن‌هایی است که به جنوب جزیره و اقیانوس آرام پرواز کردند.

 

رویترز این اقدام را تازه‌ترین نشانه افزایش تنش‌ها بین تایوان و چین و بزرگ‌ترین تهاجم از اواخر ماه مه تاکنون ارزیابی کرده است.

 

تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند، طی دو سال گذشته از ماموریت‌های پی درپی نیروی هوایی چین در نزدیکی این کشور، شکایت کرده است. این جزیره در بخش جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان (ADIZ) و نزدیک به جزایر پراتاس تحت کنترل تایوان قرار دارد.

 

تایوان فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی خود را جنگ «منطقه خاکستری» می‌نامد که هم برای فرسودگی نیروهای تایوانی از طریق درگیری مکرر آنها و هم برای آزمایش واکنش‌های تایوانی طراحی شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------