موضع «گروسی» درباره هدف قرار گرفتن نیروگاه هسته‌ ای «زاپروژیا»



گروسی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز در خصوص هدف قرار گرفتن نیروگاه هسته‌ ای «زاپروژیا» در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز شنبه و در پی انتشار برخی اخبار در خصوص هدف قرار گرفتن نیروگاه هسته‌ ای «زاپروژیا» (Zaporizhzhya) در اوکراین در این خصوص ابراز نگرانی کرد.

 

مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این باره اعلام کرد که از همه طرف‌ های درگیر می خواهد تا خویشتنداری از خود نشان داده و از توسل به نیروی نظامی در هر نقطه نزدیک به این تاسیسات (NPP) خودداری کنند.

 

«رافائل گروسی» در این باره اضافه کرد: من به شدت نگران گلوله باران دیروز بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا هستم که بر خطر واقعی بروز یک فاجعه هسته ای که می تواند سلامت عمومی و محیط زیست در اوکراین و فراتر از آن را تهدید کند، تاکید می کنم.

 

سرویس اطلاعات نظامی انگلیس ساعاتی پیش ادعا کرد که جنگ در اوکراین در آستانه ورود به فاز جدیدی است که طی آن بیشتر نبردها به جبهه‌ ای به طول نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر در جنوب غربی این کشور نزدیک «زاپروژیا» تا خرسون در امتداد رودخانه «دنیپر» منتقل می‌شود.

 

در پی بمباران مناطق پیرامون نیروگاه هسته‌ ای زاپروژیا، اتحادیه اروپا با طرح ادعایی بی اساس اقدامات مسکو به نقض غیرمسئولانه ایمنی هسته‌ ای در اوکراین را محکوم کرد!

 

کشور اوکراین نیز اعلام کرد که فعالیت یکی از راکتورهای نیروگاه هسته‌ ای زاپروژیا در پی تبادل آتش میان نیروهای روسیه و اوکراین متوقف شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------