آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر 'ارز دیجیتال' دوست دارید به من رای دهید

رئیس جمهور سابق ایالات متحده و کاندیدای انتخابان امسال حمایت خود را از رمزارز‌ها اعلام کرد و گفت که می‌خواهد تجارت رمزارز‌ها را در ایالات…

بایدن: گذرگاه رفح بازگشایی خواهد شد/ آمریکا جهان را سر پا نگه می‌دارد



بایدن و بلینکن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان که رژیم اسرائیل را برای حمله بیشتر به غزه  و نیروهای مقاومت فلسطین مجهز می کند، در ژستی بشردوستانه اعلام کرد: "از اسرائیلی ها و رئیس جمهور مصر تعهد گرفته است که گذرگاه رفح بازگشایی خواهد شد."

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران در کاخ سفید افزود که کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه حیاتی ظرف « ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده» وارد غزه خواهند شد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به جاده گذرگاه رفح که مصر را به نوار غزه متصل می‌کند، گفت: «بزرگراه باید بازسازی می‌شد زیرا وضعیت بسیار بدی داشت و من معتقدم ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، ۲۰ کامیون حامل کمک از گذرگاه رفح وارد غزه خواهند شد.»

 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در حساب کاربری خود در شبکه ایکس‌ (توییتر سابق) بار دیگر از رژیم اسرائیل حمایت کرد و مدعی شد: «تاریخ به ما آموخته که وقتی تروریست ‌ها بهای اقدام خود را نمی‌پردازند یا زمانی که دیکتاتورها بهای جنایات خود را نمی پردازند،‌ هرج و مرج،‌ مرگ و ویرانی بیشتر می‌شود.»

 

وی مدعی شد: «هزینه‌ها و تهدیدها برای آمریکا و جهان مدام در حال افزایش است. ما نباید کنار بکشیم.»

 

رئیس جمهور آمریکا در بازگشت از سفر  تل آویو در هواپیمای ایر فورس وان در جمع خبرنگاران افزود که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با عبور ۲۰ کامیون امدادی از گذرگاه رفح به سوی غزه موافقت کرده است.

 

بایدن گفت که در گفتگوی تلفنی از داخل هواپیما با همتای مصری خود از این تصمیم قاهره مطلع شده و  رئیس جمهور مصر با عبور ۲۰ کامیون امداد موافقت کرده است.

 

رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد:« در مورد نیاز به ورود سریع کمک‌های بشردوستانه به غزه، با اسرائیلی‌ها بسیار تند صحبت کردم. اما اگر حماس بخواهد این کامیون‌ها را توقیف و مصادره کند، آنگاه این فرآیند ادامه نخواهد یافت و متوقف خواهد شد.»

 

 رئیس جمهور آمریکا پس از بازگشت از سفر به تل آویو نیز پنجشنبه شب به وقت محلی برابر با ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۷ مهرماه جاری در سخنانی از کاخ سفید گفت: ما با یک نقطه عطف در تاریخ روبرو هستیم و تصمیماتی که امروز می‌گیریم آینده برای دهه های آتی تعیین خواهد کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا افزود: اولویت اصلی من سرنوشت زندانیان آمریکایی در نوار غزه است. ما در حال بررسی همه راه ها و ابزارها برای بازگرداندن گروگان ها به سرزمینشان هستیم. تاریخ به ما نشان داده وقتی تروریست‌ها هزینه نپردازند باعث هرج و مرج‌ها و کشتارهای بیشتر می‌شوند.

 

بایدن با بیان اینکه بیش از ۱۳۰۰ نفر از جمله حداقل ۳۲ شهروند آمریکایی در اسرائیل کشته شدند، وعده بازگرداندن بازداشت شدگان را داد و گفت: به عنوان رئیس جمهور، برای من اولویتی بالاتر از امنیت آمریکایی هایی که به گروگان گرفته شده اند،  نیست.

 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو و تاکید کردم که ایالات متحده به مردم فلسطین و حق آنها برای تعیین سرنوشت متعهد است.

 

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: حماس نماینده مردم فلسطین نیست و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. ایران از روسیه در اوکراین و همچنین حماس حمایت می‌کند و ما همچنان آنها را برای این موارد  پاسخگو خواهیم کرد.

 

دولت جو بایدن همزمان با تشدید درگیری ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل و نیز جنگ اوکراین، از کنگره خواست نزدیک به ۱۰۶ میلیارد دلار برای تامین مالی طرح های امنیتی مرزی اوکراین، رژیم اسرائیل و آمریکا، اختصاص دهد اما هیچ راهبردی برای تامین این پول از کنگره بدون رهبر ارائه نکرد.

 

آمریکا جهان را سر پا نگه می‌دارد

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی با اشاره به درخواستش برای تصویب بودجه فوری جهت تجهیز وزارت دفاع این کشور گفت که «این آمریکاست که جهان را سر پا نگه می‌دارد.»

 

جو بایدن روز جمعه در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: رهبری آمریکا جهان را سر پا نگه می‌دارد. اگر ما این را در معرض خطر قرار دهیم و از اوکراین فاصله گرفته و به غیر نظامیان فلسطینی و اسرائیلی پشت کنیم، ارزشش را نخواهد داشت. بنا به همین خاطر من درخواست ارائه بودجه فوری برای تامین مالی ملزومات امنیت ملی آمریکا را دادم.

 

کاخ سفید امروز (جمعه) از کنگره خواست تا بسته کمکی اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری را برای کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی و همچنین تقویت مرزهای جنوبی آمریکا تایید کند.

 

کاخ سفید در درخواستش خواستار تصویب ارائه کمک ۶۱.۴ میلیارد دلاری به اوکراین و دریافت ۴۴.۴ میلیارد دلار برای تجهیز وزارت دفاع این کشور و ارائه کمک‌های نظامی شد.

 

دولت بایدن می‌خواهد تا ۱۴.۳ میلیارد دلار از این مبلغ را به رژیم صهیونیستی اختصاص دهد. کاخ سفید همچنین می‌خواهد ۹.۱۵ میلیارد دلار را به وزارت خارجه این کشور برای ارائه کمک‌ به اوکراین، رژیم صهیونیستی و غزه بدهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------