آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر 'ارز دیجیتال' دوست دارید به من رای دهید

رئیس جمهور سابق ایالات متحده و کاندیدای انتخابان امسال حمایت خود را از رمزارز‌ها اعلام کرد و گفت که می‌خواهد تجارت رمزارز‌ها را در ایالات…

اسرائیل: تا زمانی که حماس را شکست ندهیم دست از غزه نمی‌کشیم/ آمریکا: گذرگاه رفح باید باز بماند



وزیر دفاع اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر دفاع اسرائیل زمان پایان دادن به عملیات زمینی در غزه را منوط به شکست حماس دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام ناشناس اسرائیلی نوشت: یواو گالانت وزیر دفاع اسرائیل گفت که عملیات زمینی این رژیم در غزه تا زمانی که حماس را شکست دهند ادامه خواهد داشت و رویکرد جدید به این معنی است که افراد ساکن در غزه اجازه ورود به اسرائیل یا کار در آنجا را نخواهند داشت.

 

گالانت در سخنرانی خود برای کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل (کنست) به قانونگذاران گفت که اسرائیل پس از پایان مخاصمات، دیگر مسئولیتی در قبال زندگی روزمره در نوار غزه نخواهد داشت.

 

به گفته این وزیر، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی شامل سه مرحله خواهد بود که اولین مرحله بمباران هوایی سنگین است که هم اکنون در حال انجام است، همچنین مانور‌های زمینی «با هدف از بین بردن عوامل عملیاتی و آسیب رساندن به زیرساخت‌ها به منظور شکست و نابودی حماس» هم در این مرحله انجام خواهد شد. مرحله دوم شامل نبرد‌های با شدت کمتر در محاصره می‌شود که هدف آن از بین بردن منابع مالی حماس است، این اقدام نظامی در مرحله سوم و با «ایجاد یک رژیم امنیتی جدید» در غزه پایان خواهد یافت.

 

فایننشال تایمز به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت: اسرائیل قرار نیست به عنوان بخشی از راه حل به افراد ساکن در غزه شغل بدهد. ما بند ناف را قطع کرده‌ایم، تمامی گذرگاه‌های مرزی موجود بین غزه و اسرائیل بسته خواهد شد.

 

امروز (شنبه) روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم یوآو گالانت، برای حمایت از حمله پیش‌دستانه به حزب‌الله با خبر شدند و از اسرائیل خواسته‌اند از انجام هر گونه حمله گسترده به حزب‌الله که این گروه قدرتمند را وارد درگیری با اسرائیل کند خودداری کنند. پیشتر هم پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از منابع مطلع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده بود که «جو بایدن» در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرده است که نگران پیوستن حزب‌الله به درگیری‌های غزه است.

 

آمریکا: گذرگاه رفح باید باز بماند/حماس در توزیع کمک‌ها دخالت نکند

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۹ مهرماه جاری اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در بیانیه ای گفت: «ما از تمام طرفها می خواهیم گذرگاه رفح را باز نگه دارند تا ادامه جریان کمک ممکن شود. این کمک برای رفاه مردم غزه حیاتی است. ما به صراحت اعلام کرده ایم: حماس نباید در توزیع این محموله کمکی حیاتی دخالت کند. مردم غیرنظامی غزه مسوول تروریسم وحشتناک حماس نیستند و نباید بخاطر اعمال منحط آن رنج ببینند.»

 

بلینکن در ادامه ادعاهایش افزود: «همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته بود، اگر حماس این کمک را بدزد و آن را منحرف کند بار دیگر نشان داده که هیچی علاقه ای به رفاه مردم فلسطین ندارد و عملا از توانایی جامعه بین المللی برای ارائه این کمک جلوگیری می کند. باید از غیرنظامیان محافظت شود و کمک باید به سرعت به آنهایی نیاز دارند برسد.»

 

بلینکن مدعی شد: «ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای برای تاکید بر اهمیت پیروی از قانون جنگ، حمایت از کسانی که خواستار انتقال به منطقه امن هستند یا می‌خواهند کمک ارایه و تسهیل دسترسی به غذا، آب، کمک پزشکی و پناهگاه برای شهروندان غزه در هرکجا که هستند، ادامه خواهیم داد.»

 

وزیر خارجه دولت بایدن همچنین گفت که آمریکا به کار خود برای خروج امن شهروندان آمریکایی از غزه ادامه خواهد داد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین از مصر، سازمان ملل و رژیم اسرائیل به خاطر کمک به اعزام یک کاروان شامل ۲۰ کامیون به غزه که کمک‌های بشردوستانه مانند غذایی، آب و تجهیزات پزشکی حمل می کنند، قدردانی کرد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------