آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر 'ارز دیجیتال' دوست دارید به من رای دهید

رئیس جمهور سابق ایالات متحده و کاندیدای انتخابان امسال حمایت خود را از رمزارز‌ها اعلام کرد و گفت که می‌خواهد تجارت رمزارز‌ها را در ایالات…

پیشنهاد آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه/ پوتین: آماده ایم تا در صورت نیاز ۵ سال دیگر با اوکراین بجنگیم



گروه هفت،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
روزنامه «فایننشال تایمز» امروز (پنجشنبه) گزارش داد که ایالات متحده پیشنهاد کرده است که گروه هفت (G۷) راه‌هایی را برای مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه بررسی کند.

به گزارش ایرنا، فایننشال تایمز نوشت: از آنجایی که متحدان [کی‌یف] عجله دارند تا به موقع درباره برنامه‌ای برای دومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین توافق کنند، آمریکا پیشنهاد کرده است که کارگروه‌هایی از کشورهای عضو گروه هفت، راه‌هایی را برای مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده مسکو، بررسی کنند.

 

بر اساس این گزارش، ایالات متحده با حمایت انگلیس، ژاپن و کانادا پیشبرد اقدامات مقدماتی را مطرح کرده است تا گزینه‌هایی برای رهبران گروه هفت آماده شود که در نشست احتمالی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) بررسی شوند.

 

در حالی که هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده و این موضوع به شدت در پایتخت‌های اروپایی مورد بحث است، تسریع در پرداختن به مصادره دارایی‌های مسکو برای اوکراین، اهمیت فزاینده آن برای غرب را آشکار می‌کند.

 

گزینه‌های مختلفی در پایتخت‌های غربی در حال بررسی است، از مصادره مستقیم و خرج کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه تا بهره‌برداری از درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده یا استفاده از آنها به عنوان وثیقه برای وام‌ها.

 

از سوی دیگر نشریه پولیتیکو پیشتر نوشته بود: مقامات اتحادیه اروپا ماه‌هاست که در حال بررسی راه هایی برای استفاده از درآمد ناشی از دارایی های روسیه به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد دلار هستند که بعد از آغاز جنگ جمع‌آوری شده است. اما این طرح با انتقادهایی از سوی برخی دولت‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان مواجه شده زیرا آنها نگران آن هستند که این اقدام باعث بی‌ثباتی در ارز یورو شود.

 

در حالی که کشورهای غربی به حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین ادامه می‌دهند، روسیه با تحریم‌های اقتصادی گسترده غرب و کنترل صادرات توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دیگر متحدانش مواجه بوده است.

 

پوتین: روسیه آماده است تا در صورت نیاز ۵ سال دیگر با اوکراین بجنگد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شی جین‌پینگ، همتای چینی خود هشدار داد که جنگ روسیه علیه اوکراین ممکن است پنج سال طول بکشد. 

 

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که روسیه «حداقل پنج سال خواهد جنگید» اما به رهبر چین اطمینان داد که در نهایت روسیه پیروز خواهد شد.

 

پوتین اخیراً به جامعه جهانی هشدار داد که مناقشه در اوکراین را می توان با «گفتگو یا با استفاده از زور» حل کرد و افزود که روسیه تا رسیدن به اهدافش تسلیم نخواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------