آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

انگلیس: ایران با حمایت از حماس، حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا…

‌حمله پهپادهای انتحاری اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا/ انهدام پایگاه بزرگ شهپادهای اوکراین در اودسا



جنگ اوکراین و روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مقام‌های نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در بیانیه‌ای از حمله پهپادهای انتحاری اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، در این بیانیه آمده است: اوکراین عصر دیروز (یکشنبه) در دومین حمله پهپادی به نیروگاه اتمی زاپروژیا، گنبد واحد ششم نیروگاه اتمی را هدف قرار داد.

 

بر اساس این بیانیه، در این حمله کسی کشته یا مجروح نشده و هیچ تهدیدی مبنی بر نقض محدودیت‌های ایمنی ثبت نشده است.

 

در این بیانیه تاکید شده که پس از این حمله سطح تشعشعات در نیروگاه اتمی زاپروژیا و مناطق اطراف آن تغییر نکرده است و با عملکرد عادی واحدهای این نیروگاه اتمی مطابقت دارد.

 

به نوشته ریانووستی این دومین حمله امروز (یکشنبه) نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا است.

 

در اولین حمله پهپادی امروز (یکشنبه) اوکراین به نیروگاه زاپروژیا، یک کامیون در محوطه سالن غذاخوری این نیروگاه آسیب دید و ورود پهپادهای اوکراینی به محوطه بندر باری و ایستگاه نیتروژن - اکسیژن این نیروگاه اتمی نیز ثبت شد.

 

در همین رابطه شرکت روس اتم روسیه نیز در بیانیه‌ای با محکومیت شدید حملات دنباله‌دار پهپادی اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا، از رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا به سرعت به این وضعیت واکنش نشان دهند.

 

انهدام پایگاه بزرگ شهپادهای اهدایی غرب به اوکراین در اودسا

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از انهدام چندین سامانه پدافند هوایی، یک دستگاه رادار و یک پایگاه بزرگ شهپادهای اهدایی غرب به اوکراین در جریان حمله یکشنبه شب ارتش روسیه به مناطق مختلف این کشور از جمله شهر بندری اودسا و حومه آن خبر داد.

 

در این بیانیه، اطلاعات بیشتری در مورد حمله به پایگاه شهپادهای اوکراینی ارائه نشده اما یک انفجار بزرگ در شهر اودسا به وقوع پیوسته که گمان می‌رود در پایگاه اصلی شهپادهای اوکراین در این شهر رخ داده و با چندین انفجار ثانویه دنبال شده است.

 

این بیانیه می‌افزاید: در حمله‌ای جداگانه به تاسیسات بندری واقع در حومه اودسا، یک انبار سوخت هدف قرار گرفته و آتش‌سوزی بزرگی در این محل مشاهده شده است.

 

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور موفق شدند در مناطق مختلف، حداقل ۲ سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ (متعلق به دوران شوروی سابق) و همچنین یک رادار فرکانس بسیار بالا هشدار اولیه P-۱۸ (متعلق به دوران شوروی سابق) اوکراینی را منهدم کنند.

 

به نوشته راشا تودی، کی‌یف از شهپادهای دریایی خود به عنوان سلاحی بومی یاد می‌کند که بارها از آن برای حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه استفاده کرده است اما وزارت دفاع روسیه این شهپادها را جزئی از تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین می‌داند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------