آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انتقاد شدید داعش از سران القاعده و طالبان



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - انتقاد شدید داعش از سران القاعده و طالبان

«مرجئه» فرقه‌ای کلامی از مسلمانان بودند که اعتقاد داشتند نباید در مورد کافر یا مؤمن بودن کسی در این دنیا اظهار نظر کرد؛ بلکه می‌بایست آن را به قیامت ارجاع داد.

گروه تروریستی داعش، در تازه‌ترین شماره از نشریه خود «دابق»، اسامه بن لادن بنیانگذار و رئیس سابق گروه القاعده و ایمن الظواهری رهبر کنونی این گروه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش انتخاب، در این نشریه که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، به نقل از شخصی که گفته می‌شود از نزدیکان ابو مصعب الزرقاوی رئیس گروه «داعش عراق» بود نوشته شده است: «اسامه بن لادن از سران مرجئه بود و با عقیده اهل سنت مخالفت می‌کرد.»

ابو مصعب الزرقاوی توسط نیروهای آمریکایی که در عراق حضور داشتند کشته شد. آن زمان «دولت اسلامی عراق» شاخه القاعده در این کشور به شمار می‌رفت.

«مرجئه» فرقه‌ای کلامی از مسلمانان بودند که اعتقاد داشتند نباید در مورد کافر یا مؤمن بودن کسی در این دنیا اظهار نظر کرد؛ بلکه می‌بایست آن را به قیامت ارجاع داد.

داعش در مجله خود ایمن الظواهری رهبر کنونی القاعده را نیز «منحرف» و «گمراه» توصیف کرد.

«دابق» همچنین به ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان افغانستان حمله شده و او را از «سران گمراهی» در افغانستان توصیف کرده است.

گروه داعش، حملات خود را ادامه داد تا به ابو قتاده فلسطینی، ابو محمد المقدسی، ابو مصعب الزرقاوی و محمد النظاری برسد که همه آن‌ها از اسلامگرایان تندرو هستند. این نشریه این افراد را «سران گمراهی» و «شوخی که مردم را به درهای جهنم فرا می‌خوانند» توصیف کرد. 

اخبار بین الملل - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------