ضرب‌الاجل ۴ هفته‌ای دولت بایدن برای مهار جنگ احتمالی روسیه علیه اوکراین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سی‌ان‌ان از دستور رئیس‌جمهوری آمریکا به مقام‌های امنیت ملی برای به کار گیری همه ابزارهای موجود در راستای مهار تهاجم روسیه به اوکراین خبر داد.

به گزارش ایلنا، سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا به مقام‌های امنیت ملی دستور داده است تا از همه ابزارهای موجود برای مهار تهاجم قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین استفاده کنند.

 

بر اساس این گزارش، بایدن از تکرار سناریوی سال ۲۰۱۴ که بازگشت کریمه به روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا را غافلگیر کرد، بیم دارد.

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم دقیقا محاسبه شده است، اما ما دریچه‌ای از احتمالات داریم که فقط چهار هفته برای جلوگیری از این تهاجم  زمان وجود دارد».

 

مقام‌های ارشد نزدیک به بایدن تاکید کردند که تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو در سال ۲۰۱۴ با هدف محدود کردن توسعه برخی از شرکت‌های دولتی روسیه در میان مدت و بلندمدت از طریق محدود کردن دسترسی آنها به بازارهای سرمایه و فناوری ایالات متحده بوده است.

 

به گفته مقامات آمریکایی گزینه‌های پیشنهادی کنونی بسیار زیاد و فوری خواهند بود و هزینه‌های قابل توجهی برای اقتصاد روسیه و سیستم مالی آن در پی خواهند داشت.

 

با این حال، مقامات فعلی و سابق به سی‌ان‌ان گفته‌اند که برخی اشتباهات مشابه آنچه در سال ۲۰۱۴ رخ داد و همچنین سیگنال‌های مشابهی از سوی روسیه مبنی بر اینکه تهدیدهای ایالات متحده را جدی نمی‌گیرد، مشاهده می‌کنند.

 

 منتظر پاسخ آمریکا به پیشنهادات خود هستیم

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا هنوز به پیشنهادهای امنیتی‌شان پاسخ نداده است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از ریا نووستی، «سرگی ریابکو» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که واشنگتن هیچگونه پاسخی به پیشنهاد روسیه درباره تعهدات امنیتی نشان نداده و طرف روس همچنان منتظر پاسخ از جانب این کشور است.

 

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه بیان داشت:‌«تاکنون، ما فقط شاهد تعدادی بیانیه عمومی بوده‌ایم که اکثرشان از جانب نمایندگان ایالات متحده نبوده است. این بیانیه‌ها برای ما ارزشمند هستند،‌ اما آنچه مهم است آن چیزی است که واشنگتن به ما می‌گوید.»

 

وی در پایان به این نکته اشاره کرد که تعهدات امنیتی، باید در چارچوبی دوطرفه با ایالات متحده به اجرا دربیاید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------