آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روسیه: نشست اسلو گامی برای به رسمیت شناختن طالبان بود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
الکسی زایتسف معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نشست اسلو، گامی در جهت به رسمیت شناختن گروه طالبان از سوی جامعه جهانی بود.

به گزارش ایرنا، زایتسف روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت : در این هفته در اسلو، نشستی با شرکت هیات گروه طالبان و نمایندگان برخی کشورها و نیز فعالان سیاسی افغان برگزار شد. 

 

وی افزود: دیدارهای در چارچوب این نشست را از یک طرف گامی در جهت به رسمیت شناختن گروه طالبان ازسوی جامعه جهانی و از سوی دیگر حرکت در مسیر افزایش اعتماد بین رژیم حاکم بر کابل و نمایندگان محافل اجتماعی- سیاسی افغان می دانیم.

 

معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسیه گفت: ادامه گفت وگوها بین گروه طالبان و فعالان مدنی افغان در خاک افغانستان را منطقی و معقولانه می دانیم.

 

زایتسف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حمایت مسکو از مذاکرات بین افغانی اظهار داشت: همان طور که پیش تر اعلام کرده ایم برای میزبانی مذاکرات بین طرف های علاقه مند افغان برای کمک به تکمیل روند صلح در افغانستان آمادگی داریم. 

 

مذاکرات دیپلمات های آمریکا نروژ، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل با نمایندگان گروه طالبان حاکم بر افغانستان درباره آنچه مهار بحران انسانی این کشور اعلام شده است، روزهای دوشنبه و سه شنبه در اسلو پایتخت نروژ شد.

 

روسیه با گروه طالبان روابط کاری دارد و سفارت این کشور در کابل مسئولیت اصلی هماهنگی روابط مسکو و حکومت طالبان را بر عهده دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------