افشاگری بایدن درباره کمک پوتین به ترامپ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معتقد است، رقیب انتخاباتی‌اش از حزب جمهوری‌خواه ارائه گزارشات درباره مسائل امنیتی انتخابات را به کنگره متوقف کرد تا اطلاعات مربوط به تلاش‌های ادعا شده روسیه برای کمک به وی در انتخابات نوامبر را مخفی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز شنبه اعلام کرد که دیگر هیچ گزارشی برای اعضای کنگره و کمیته‌های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان درخصوص مسائل امنیتی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر وجود نخواهد داشت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ این تصمیم جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی را با گفتن اینکه یک نفر احتمالا آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، اطلاعات محرمانه را درز کرده، توجیه کرد.

 

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در بیانیه‌ای گفت: تنها یک نتیجه‌گیری وجود دارد؛ دونالد ترامپ امیدوار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یکبار دیگر نامزدی‌اش را تقویت کند و بر ناکامی‌های وحشتناکش که منجر شد کشورمان درگیر بحران‌های متعددی شود که در حال حاضر با آنها مواجه هستیم، سرپوش بگذارد. ترامپ نمی‌خواهد مردم آمریکا از اقداماتی که ولادیمیر پوتین در راستای کمک به پیروزی مجدد او در انتخابات انجام می‌دهد و اینکه چرا پوتین مشتاق مداخله در انتخابات است مطلع شوند چرا که سیاست خارجه ترامپ هدیه‌ای به کرملین بوده است.  

 

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری قریب‌الوقوع آمریکا در معرض تهدید و خطر است چرا که نه تنها روسیه بلکه چین نیز برای مداخله در این انتخابات از سوی ترامپ دعوت شده است.

 

بایدن تصریح کرد: ترامپ از طریق مدیر اطلاعات ملی که به خاطر وفاداری و نه براساس تجربه انتخاب کرده، تلاش می‌کند تا کنگره را از بدست آوردن اطلاعات بسیار مهمی که برای انجام وظایفش به آنها نیاز دارد، محروم کند.

 

اوایل اوت سال جاری میلادی ویلیام اوانینا، رئیس "مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی" آمریکا گفت، براساس ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا، چین می‌خواهد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ شکست بخورد در حالی که روسیه در تلاش است تا بایدن را بدنام کند.

 

روسیه بارها اتهامات مداخله در سیستم سیاسی آمریکا را رد کرده و تاکید دارد که چنین اقداماتی مغایر با اصول سیاست خارجه مسکو است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------