نخست وزیر کانادا و بایدن تحولات بین‌المللی رو بررسی کردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نخست وزیر کانادا و رییس جمهوری منتخب آمریکا روز دوشنبه با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو و درباره طیف مختلفی از مسائل روابط دو جانبه و تحولات بین‌المللی رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در توئیتی اعلام کرد که در گفت و گو با جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا درباره تغییرات آب و هوایی، ویروس کرونا، چین، تجارت، انرژی، ناتو و نژادپرستی ضد سیاه پوستان گفت و گو کرده است.

 

وی افزود: ما در گذشته با یکدیگر همکاری کرده‌ و آماده‌ایم تا همان مسیر را ادامه دهیم و با چالش‌ها و فرصت‌هایی که دو کشور با آن مواجه است رو به رو شویم.

 

ترودو یکی از نخستین رهبران کشورهای جهان بود که شنبه گذشته پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا بلافاصله تبریک گفت. او چهار سال گذشته رابطه حسنه‌ای  با دونالد ترامپ نداشت.

 

به رغم ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

 

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------