نتانیاهو برای تشکیل کابینه دست به دامن دیگر احزاب شد/ گانتس: نتانیاهو پیروز شود، محاکمه خود را لغو می کند



اسرائیل,اخبار امروز,اخبار جدید
نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال برگزاری انتخابات پنجم در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با یادآوری خطر برگزاری انتخابات پنجم در اراضی اشغالی، خواستار ائتلاف دیگر احزاب سیاسی با وی برای تشکیل کابینه شد.

 

بنیامین نتانیاهو، که حزب متبوعش تنها ۵۴ کرسی را در انتخابات پارلمانی از آن خود کرده، روز چهارشنبه با اعلام پیروزی در انتخابات کنست، هشدار داد اگر او موفق به تشکیل کابینه نشود، احتمال برگزاری انتخابات پنجم در اراضی اشغالی محتمل است.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کار به انتخابات پنجم کشیده شود، من دستم را به سمت همه همکارانم که با من موافق هستند دراز می‌کنم. من کسی را که با این اصول موافق باشد رد نمی‌کنم.

 

نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رای نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و احزاب همپیمانش ۵۴ کرسی، احزاب مخالف نتانیاهو ۵۹ کرسی و حزب یامینا ۷ کرسی را به خود اختصاص داده اند. این بدان معناست که بار دیگر هیچ یک از احزاب رژیم صهیونیستی موفق به پیروزی و کسب بیش از ۵۰ درصد کرسی‌های پارلمان نشده اند.

 

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد. نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار می‌دهند.

 

کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شده است.

 

اوج شکاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با عدم توافق بر سر بودجه خود را نشان داد و در پی آن و با انحلال پارلمان، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ساکنان اراضی اشغالی امروز بار دیگر به پای صندوق‌های رای می‌روند.

 

 گانتس: نتانیاهو پیروز شود، محاکمه خود را لغو می کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رهبر حزب آبی سفید هشدار داد که نتانیاهو در صورت پیروزی در انتخابات، یکی از افراد حریدی را به عنوان وزیر دادگستری منصوب خواهد کرد.

اسرائیل,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنی گانتس در توییتی اظهار داشت که اگر اردوگاه نتانیاهو موفق به کسب ۶۱ کرسی شود، آن وقت وی اویخاوی مندلبلیت، مشاور قضایی دولت و دادستان کل را برکنار کرده و محاکمه او(نتانیاهو) نیز لغو خواهد شد.

 

گانتس و رهبران بسیاری از احزاب اسرائیلی قبلا نسبت به تصمیم نتانیاهو برای تشکیل دولت آینده به کمک احزاب حریدی و پس از آن تصویب قانونی در کنست برای مصونیت خود در برابر هرگونه محاکمه و دادگاهی به خاطر پرونده‌های فساد هشدار داده بودند.

 

نتانیاهو به اتهاماتی از جمله رشوه خواری ، نقض اعتماد و کلاهبرداری در 3 پرونده فساد مالی متهم است و مندبلیت پیش از این کیفرخواست را علیه او ارائه کرده بود که منجر به آغاز دادگاه وی در 24 مه شد. 

 

گانتس در توییت خود ، خطاب به رای دهندگان ادامه داد: "برای حفظ دموکراسی اسرائیل و حاکمیت قانون ، به آبی و سفید رأی دهید".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------