وزارت خارجه روسیه: سفیر آمریکا در مسکو به کشورش بازگردد/ اخراج ۵ دیپلمات لهستان از مسکو



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به اعمال تحریم های واشنگتن علیه این کشور اعلام کرد: سفیر آمریکا در مسکو به کشورش بازگردد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در واکنش به اعمال تحریم های دیروز واشنگتن علیه این کشور اعلام کرد: سفرای روسیه و آمریکا برای تحلیل اوضاع کنونی و انجام رایزنی باید در کشورهای خود باشند.

 

وزارت خارجه روسیه در خصوص واکنش مسکو به تحریم های واشنگتن اعلام کرد: مسکو متناسب با اقدامات صورت گرفته علیه دیپلمات های روس، دیپلمات های آمریکایی را اخراج می کند. بر این اساس، ۱۰ دیپلمات آمریکایی باید از روسیه اخراج شوند.

 

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: مسکو رویه لغو توافق پیشین با آمریکا مبنی بر تردد دیپلمات های دو کشور خارج از مراکز محل استقرارشان را آغاز می کند.

 

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: مسکو به‌کارگیری روس ها و یا اتباع کشورهای ثالث در مراکز دیپلماتیک آمریکایی را ممنوع خواهد کرد. مسکو همچنین، ۸ مقام دولت بایدن را در لیست ممنوعیت ورود به روسیه قرار داد.

 

در این بیانیه تصریح شده است: مسکو خواستار جلوگیری از تشدید تنش با آمریکا است، اما موجی از تحریم های آمریکا علیه ما نمی تواند بدون پاسخ رها شود. همچنین، مسکو ممکن است از آمریکا بخواهد تا کارکنان دیپلماتیک خود در روسیه را به ۳۰۰ نفر کاهش دهد. تلاش های آمریکا برای مهار روسیه- که واشنگتن آنها را ادامه می دهد- به وخامت بیشتر اوضاع در روابط میان دو کشور منتهی خواهد شد.

 

بر اساس این بیانیه، در واکنش متقابل به اقدام خصمانه لهستان ضد مسکو؛ روسیه نیز اعلام کرد که ۵ دیپلمات این کشور را از مسکو اخراج می کند.

 

 لاوروف: ۱۰ دیپلمات آمریکایی را از روسیه اخراج می کنیم

 وزیر امور خارجه روسیه عصر جمعه اعلام کرد که این کشور در واکنش به تحریم های جدید آمریکا تصمیم به اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی و قرار دادن ۸ مقام دیگر در لیست سیاه گرفت.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایرنا لاورف در جمع خبرنگاران به نقل از یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه، همچنین توصیه کرد که جان سالیوان سفیر ایالات متحده در مسکو برای رایزنی به واشنگتن برود. وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد «آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه، که در اواسط ماه مارس به میهن بازگشت، هنوز در فدراسیون روسیه است.

 

همچنین طرف روسی مأموریت های دیپلماتیک آمریکایی در روسیه را از استخدام روس ها و اتباع کشورهای ثالث منع می کند و همچنین سفرهای کوتاه مدت دیپلمات ها را محدود می کند.

 

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه مسکو ورود مقامات آمریکایی زیر را به روسیه ممنوع کرده است:

- دادستان کل مریک گارلند

- مدیر دفتر زندانهای فدرال مایکل کارواخال

- الخاندرو مالورکا وزیر امنیت داخلی آمریکا

- مشاور رئیس جمهور ایالات متحده در سیاست داخلی سوزان رایس

- مدیر FBI، کریستوفر ری

- مدیر اطلاعات ملی Avril Haynes

- مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده جان بولتون

- رابرت وولسی، رئیس سابق سیا.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------