آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ترکیه رسما به افغانستان ورد کرد؛همکاری با آمریکا برای حفاظت از کابل



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر دفاع ترکیه گفت که نیروهای مسلح کشورش در حال مذاکره با هیات آمریکایی برای تأمین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزی در پایتخت افغانستان هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپوتنیک، آنکارا اوایل ماه ژوئن برنامه های خود را برای محافظت از فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام کرد. در حالی که واشنگتن و کابل با این ابتکار مخالفت نکردند ، ضمیر کابلوف ، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در آسیای میانه گفت که برنامه‌های ترکیه متناقض با توافق آمریکا با طالبان را نقض می‌کند.

 

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: "یک هیئت فنی از ایالات متحده وارد ترکیه شد ، مذاکرات در مورد افغانستان ادامه دارد. ما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. در صورت تحقق شرایط لازم ، امنیت فرودگاه کابل را بیشتر تضمین خواهیم کرد.

 

وی افزود: این فرودگاه توسط نیروهای ترک مستقر در افغانستان محافظت می‌شود و هیچ نیروی اضافی برای انجام این کار اعزام نمی‌شود. واشنگتن در ماه آوریل اعلام کرد که تمام نیروهای آمریکایی تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد. ناتو همچنین با هماهنگی با ایالات متحده نیروهای خود را بیرون می کشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------