گانتس: آماده هر سناریویی درباره ۶ اسیر فلسطینی هستیم/ بازداشت پنج تن از نزدیکان اسیران فراری



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی از آمادگی این رژیم برای هر سناریویی در پرونده شش اسیر فراری فلسطینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) پس از نشست با رؤسای دستگاه‌های امنیتی این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو برای هر سناریویی در رابطه با شش اسیر فلسطینی که دوشنبه هفته جاری از زندان جلبوع فرار کردند؛ آماده است.

 

وی افزود: هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین در این زمینه ادامه دارد و ارتش اسرائیل دیر یا زود شش اسیر فراری را بازداشت خواهد کرد.

 

در همین حال فلسطین الیوم از بازداشت پنج تن از نزدیکان شش اسیر مذکور توسط نیروهای رژیم اشغالگر خبر داد.

 

فلسطین الیوم در این باره گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش به خانه این افراد در شهرک‌های "عرابه" و "بئر الباشا" در جنین واقع در شمال کرانه باختری آنها را بازداشت کردند.

 

باشگاه اسیران فلسطین نیز در این باره اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر سه برادر محمود عارضه، یکی از شش اسیر فلسطینی رها شده از زندان جلبوع و همچنین "رأفت غوادره"، اسیر آزاد شده که ۱۲ سال دربند رژیم صهیونیستی بود و پسر دایی یعقود قادری، اسیر فراری دیگر را به همراه برادرش یوسف قادری بازداشت کردند.

 

 مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شش اسیر فلسطینی با حفر تونلی در زندان "جلبوع" در منطقه "بیسان" در شمال اراضی اشغالی بامداد امروز (دوشنبه) موفق به فرار از این زندان شدند.

 

طبق این گزارش، پنج تن از این اسیران وابسته به جهاد اسلامی فلسطین و یک تن دیگر نیز از اعضای جنبش فتح است.

 

اسرای فلسطینی شامل مناضل نفیعات، یعقوب قاسم، محمود یعقوب، أیهم فؤاد و محمد عرادة عبدالله از جنبش جهاد اسلامی و  زکریا الزبیدی، فرمانده گردان‌های شهدای الاقصی در منطقه جنین هستند که مقامات رژیم صهیونیستی او را متهم به حمله به مقر حزب لیکود در سال ۲۰۰۲ کرده‌اند که منجر به کشته شدن شش صهیونیست شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------