لبنان فردا را عزای عمومی اعلام کرد | سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت‌ها شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نخست وزیر لبنان در پی درگیری های روز پنجشنبه بیروت که به کشته و زخمی شدن دها تن انجامید، فردا (۲۳ مهر) را عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش رسانه های خبری، بنا به دستور نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، فردا تمامی ادارات و نهادهای عمومی، شهرداری ها و مدارس دولتی و خصوصی تعطیل است.

 

تجمع امروز مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه ها این خشونت ۷ کشته و ۶۰ زخمی به جا گذاشت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، نیروهای ارتش لبنان امروز (پنجشنبه) به مردم که برای تجمع مقابل کاخ دادگستری در حرکت بودند در منطقه الطیونة در بیروت حمله کردند که  شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.

 

دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت‌ها در لبنان شد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از بروز خشونت‌ها در لبنان ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف فوری آن شد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت دبیرکل از همه طرفها در لبنان خواست تا فوری خشونت‌ها را متوقف و از اقدامات تحریک آمیز یا اظهارات فتنه جویانه خودداری کنند.

 

سخنگوی سازمان ملل افزود: گوترش بر ضرورت انجام تحقیقات بی‌طرفانه، دقیق و شفاف درباره انفجار سال ۲۰۲۰ در بندر بیروت تاکید می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------