شکایت فرمانداران جمهوری‌خواه علیه طرح بایدن برای واکسیناسیون اجباری



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
انتظار می‌رود فرمانداران جمهوری‌خواه آمریکا امروز (جمعه) برای جلوگیری از الزام دولت بایدن مبنی بر واکسینه شدن کارمندان آمریکایی شکایت کنند و گفتند که این اقدام آزادی‌های مدنی را زیر پا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که از ۴ ژانویه این حکم را اجرا خواهد کرد، ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا گفت که به فرمانداران جورجیا و آلاباما و همچنین شاکیان خصوصی برای ثبت شکایت خواهد پیوست.

 

دی‌سانتیس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: دولت فدرال نمی‌تواند به‌صورت یکجانبه سیاست‌های پزشکی را تحت پوشش مقررات محل کار تحمیل کند.

 

فرمانداران جمهوری‌خواه ایندیانا، آیووا و نبراسکا نیز متعهد شدند که این اقدام را در دادگاه به چالش بکشند.

 

این مقررات به عنوان یک قانون اضطراری از سوی "اداره ایمنی و بهداشت شغلی" (OSHA) اجرا شد.

 

کن پاکستون، دادستان کل تگزاس و یک جمهوری خواه در توییترش نوشت: بایدن به تازگی برنامه خود را جهت اجباری کردن واکسن در مشاغل خصوصی اعلام کرد.

 

تگزاس از جمله ایالت‌های تحت رهبری جمهوری خواهان است که قوانینی را وضع کرده است که دستورات و مقررات درخصوص واکسن کووید-۱۹ را ممنوع می‌کند یا کارفرمایان را از جستجوی وضعیت واکسیناسیون کارمندان باز می‌دارد.

 

اداره ایمنی وبهداشت شغلی آمریکا گفت که قرار است این قانون از روز جمعه اجرا شود؛ این در حالی است که حداقل دو شکایت علیه این دستور در ششمین دادگاه تجدید نظر آمریکا در سینسیناتی ثبت شده است.

 

یک مقام ارشد دولت در پاسخ به مخالفان این قانون گفت که اداره ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا به وضوح این اختیار را دارد که برای محافظت از جان کارکنان در برابر خطرات بهداشتی و ایمنی اقدام کند. کووید- ۱۹ جان بیش از ۷۴۵ هزار نفر را در آمریکا گرفته است.

 

طیف گسترده‌ای از مخالفان قصد خود را برای شکایت نشان داده‌اند و براساس قوانین اضطراری پیشین از سوی اداره ایمنی وبهداشت شغلی آمریکا، سابقه و تجربه نشان داده است که این شکایت‌ها می‌تواند منجر به بسته و مسدود شدن دادگاه شود.

 

حتی اگر این حکم توسط دادگاه‌ها تایید شود، برخی از ایالت‌ها ممکن است این قانون را اجرا نکنند.

 

اداره ایمنی وبهداشت شغلی این قانون را در ۲۹ ایالت اجرا خواهد کرد. ایالت‌های باقی مانده از جمله ایندیانا و آیووا، اداره ایمنی و بهداشت شغلی مخصوص به خود را دارند که ملزم به در نظر گرفتن قوانین فدرال هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------