تغییرات آب و هوایی مانند سلاح هسته ای بشر را تهدید می کند



تغییرات آب و هوایی  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی علیه بشریت بزرگترین تهدید و مانند خطر سلاح های هسته ای است. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تغییرات آب و هوایی را به عنوان بزرگترین خطر وجودی برای بشریت مانند سلاح‌های هسته‌ای توصیف کرد.

 

بایدن گفت: «تغییرات آب و هوایی در کنار تسلیحات هسته‌ای بزرگترین تهدید برای بشریت است که تاکنون با آن مواجه بوده‌ایم.»

 

سازمان ملل متحد در ماه اکتبر گزارشی درباره کاهش انتشار کربن منتشر کرد و هشدار داد که جهان در مسیر گرمایش ۲.۸ درجه سانتیگراد (۵ درجه فارنهایت) تا پایان قرن قرار دارد. افزایش مورد انتظار ناشی از اهداف توافق شده توافقنامه آب و هوای پاریس برای محدود کردن افزایش دمای جهانی کمتر از ۲ درجه سانتیگراد است.

 

به تازگی دانشمندانی که تغییرات آب و هوایی را ردیابی می‌کنند دریافتند اروپا با سرعتی بیش از دو برابر میانگین جهانی در حال گرم شدن است. این نرخ گرمایش بالاترین میزان گرمایش در بین قاره‌های جهان است و محققان اتحادیه اروپا که این بررسی را انجام داده‌اند، در مورد تبعات این تحول مانند شکل‌گیری امواج گرما، وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی و سایر رویدادهای شدید آب و هوایی هشدار داده‌اند.

 

این ارقام از گزارش وضعیت آب و هوا در اروپا به دست آمده که توسط سازمان جهانی هواشناسی (WMO) و با مشارکت سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا تهیه شده است. این گزارش نشان داد که دما در اروپا بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱ به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و به‌طور متوسط حدود ۰.۵ درجه سانتی‌گراد (۰.۹ درجه فارنهایت) در هر دهه افزایش یافته است.

 

میانگین جهانی افزایش دما ۰.۲ درجه سانتیگراد (۰.۳۶ درجه فارنهایت) در هر دهه اعلام شده و لذا نرخ گرمایش در اروپا بیش از دو برابر میانگین جهانی است. نابسامانی‌های شدید آب و هوایی ناشی از گرمایش به طور مستقیم بر بیش از نیم میلیون نفر در این منطقه در سال ۲۰۲۱ تأثیر گذاشته و صدها مورد تلفات و خسارت اقتصادی به میزان بیش از ۵۰ میلیارد دلار را به بار آورده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------