ناتو :ارسال سلاح به اوکراین زمینه‌ساز صلح می‌شود | انگلیس: ارسال جنگنده به اوکراین رویکرد درستی نیست



 ارسال سلاح به اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مدعی شد که ارسال سلاح به اوکراین زمینه را برای صلح فراهم می‌کند. 

به گزارش ایرنا، استولتنبرگ چهارشنبه در مصاحبه با تارنمای «نیکی» ژاپن گفت: تسلیحاتی که امروز تحویل داده می‌شوند می‌توانند فردا زمینه را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها فراهم کنند.

 

وی همچنین افزود ، ناتو باید خود را برای ادامه‌دار شدن وضعیت فعلی در اوکراین آماده کند زیرا هیچ نشانه‌ای از «آمادگی روسیه برای صلح» دیده نمی‌شود.

 

استولتنبرگ تاکید کرد حمایت نظامی از اوکراین «هر روز تفاوت زیادی در میدان نبرد ایجاد می‌کند».

 

وزیر دفاع انگلیس: ارسال جنگنده به اوکراین رویکرد درستی نیست

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت که ارسال جنگنده به اوکراین یک رویکرد درست نیست و لندن در این باره «تصمیم قطعی» نگرفته است. 

 

 ارسال سلاح به اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، والاس چهارشنبه شب در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ارسال جنگنده به اوکراین گفت: مدتی طولانی است که با این مساله درگیر هستم. دو چیز یاد گرفته‌ام: اول اینکه هیچ چیزی را تایید نکنم و دوم اینکه هیچ چیزی را رد نکنم.

 

وی افزود: هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است. فکر نمی‌کنم در حال حاضر این اقدام یک رویکرد درست باشد. چیزی که امسال جریان دارد این است که اوکراینی‌ها بتوانند تسلیحات غربی را علیه روسیه به کار بگیرند.

 

سخنگوی ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس سه‌شنبه گفت که ارسال جنگنده به اوکراین عملی نیست زیرا یادگیری به پرواز در آوردن جنگنده ماه‌ها طول می‌کشد.

 

والاس نیز اظهار کرد که جنگنده‌ها پیچیده هستند و در اوکراین قابل عملیاتی کردن نیستند.

 

وی افزود: چیزی که آنها در حال حاضر به آن نیاز دارند خودروهای زرهی و تانک است. ما فعلا بر تانک و نبرد زمینی متمرکز هستیم.

 

بلژیک از ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خودداری کرد

 لودوین دودندر وزیر دفاع بلژیک اعلام کرد که بروکسل جنگنده های اف-۱۶ خود را به اوکراین نخواهد داد و بررسی ارسال این هواپیماها به کی یف را متوقف می کند.

 ارسال سلاح به اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا، دودندر چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه RTBF گفت: جنگنده های اف-۱۶ ما در حال حفاظت از سرزمین خودمان و منطقه بنلوکس هستند و در ماموریت های دفاع هوایی و تضمین امنیت کشورهای بالتیک مشارکت دارند.

 

وی افزود: بلژیک فعلا این مساله را بررسی نمی کند.

 

الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بروکسل بزرگترین بسته کمک نظامی خود به اوکراین را تحویل خواهد داد که کل هزینه آن ۹۲ میلیون یورو است.

 

این بسته کمکی شامل موشک‌های ضد هوایی، سلاح‌های ضد تانک، نارنجک‌ها، مسلسل‌های، تفنگ‌ و مهمات و همچنین خودروهای زرهی سبک است.

 

دی کرو گفت: از آغاز این جنگ تلاش‌های زیادی برای حمایت از اوکراین انجام شده و در مجموع بروکسل تاکنون ۱۴۶ میلیون یورو کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده است و امروز تصمیم گرفته شد که بسته جدیدی از کمک‌های دفاعی به اوکراین به مبلغ ۹۲ میلیون یورو به این کشور ارسال شود.

 

بلژیک در نظر دارد بخشی از این تسلیحات را از ذخایر خود انتقال دهد و بقیه را برای ارسال مستقیم به اوکراین از سازندگان خریداری خواهد کرد، علاوه بر این وزارت دفاع بلژیک سوخت و آموزش نظامیان اوکراینی را تامین خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------