پنتاگون: بالون‌های چینی بر فراز تاسیسات آمریکایی مورد علاقه پکن پرواز کرده‌اند



 وزارت دفاع آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد چهار پرواز قبلی بالون‌های چین در آسمان آمریکا، بر فراز تاسیساتی بوده است که چینی‌ها به آنها علاقه داشتند. 

  به گزارش ایرنا، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون این مطلب را روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد اما توضیحی در خصوص نوع این تاسیسات یا نظامی بودن آنها و مسیر این بالون ها نداد.

 

سخنگوی پنتاگون همچنین افزود که آمریکا قبل از شناسایی آخرین بالون چینی در آسمان آمریکا، از چهار مورد پرواز گذشته این بالون ها مطلع بوده است.

 

تنش در میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در آمریکا بر سر بالون‌های چینی افزایش یافته است و مشاور امنیت ملی دولت بایدن می‌گوید سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی این کشور، ورود بالون‌های چینی را به آسمان این کشور شناسایی نکردند.

 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، دو روز پس از سقوط بالون چینی بر فراز حریم هوایی آمریکا گفت که سازمان‌های اطلاعاتی این کشور از موارد قبلی ورود بالون‌های چین به آسمان آمریکا در دولت ترامپ و پس از پایان کار وی، اطلاعی نداشتند.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانس رهبری جهانی آمریکا در سال ۲۰۲۳ که در دلاور برگزار شد، ادعا کرد پس از آنکه جو بایدن رییس جمهور آمریکا دستور افزایش ردیابی فعالیت بالون‌های چین را داد، موارد پیشین ورود آنها به حریم هوایی آمریکا کشف شد.

 

سالیوان گفت: ما توانستیم موارد قبلی را بررسی کنیم و متوجه شدیم که در دوران دولت ترامپ، موارد متعددی وجود داشت که بالون های نظارتی از حریم هوایی آمریکا و قلمرو آمریکا عبور کردند.

 

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حداقل سه بار در دوره دولت قبلی آمریکا, بالون‌های چینی برای مدت کوتاهی از آسمان آمریکا عبور کردند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------