آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

بلینکن: اتیوپی باید برای ارتقای توافق صلح تیگرای اقدامات بیشتری داشته باشد



بلینکن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آمریکا گفت، اتیوپی قبل از عادی‌سازی روابطش با آمریکا باید پیشرفت زیادی را درخصوص اجرای توافقنامه صلح با منطقه شمالی تیگرای انجام دهد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در آدیس آبابا بیان کرد: اتیوپی باید اطمینان حاصل کند که هیچ نقض حقوق بشر جدی و مداومی وجود نداشته باشد و پس از دو سال درگیری تیگرای، باید یک روند جامع و معتبر نسبت به برقراری عدالت ایجاد شود.

 

بلینکن پس از دیدار با آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی و دیگر مقامات گفت: توانایی ما برای پیشبرد تعامل با اتیوپی از جمله تعامل اقتصادی نیز به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

 

صدها هزار نفر در درگیری تیگرای پیش از به امضا رسیدن توافقنامه صلح در ماه نوامبر کشته شدند. ارتباط بیش از ۵ میلیون نفر به ارتباطات، سیستم بانکی و سایر سرویس‌های اولیه در این منطقه قطع شده بود و اخیرا از سرگرفته شده است.

 

علاوه بر قتل‌عام، تجاوزهای گروهی و سایر سوءاستفاده‌ها توسط تمامی طرف‌ها در این جنگ رخ داد. آمریکا تحریم‌هایی را اعمال و حمایت اقتصادی از اتیوپی را محدود کرد و عضویت آن را در معاهده اقتصادی "قانون فرصت‌ها و رشد آفریقا" به حالت تعلیق درآورد.

 

بلینکن همچنین در گفت‌وگو با دمک مکونن، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اتیوپی اظهار کرد: کارهای زیادی باید انجام شود. اما مهم‌ترین چیز اکنون حفظ صلح است. اجرای تواقنامه صلح اقدامی چشمگیر است که در سمت درستی قرار دارد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین با سایر نماینده‌ها از "جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای" دیدار کرد و از اختصاص ۳۳۱ میلیون دلار کمک بشردوستانه به اتیوپی خبر داد. بلینکن طی سفر چهار روزه خود به آفریقا به نیجر نیز سفر کرد. او قرار است امروز (پنجشنبه) بازدیدی از مقر اتحادیه آفریقا مستقر در اتیوپی داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------