زلنسکی: روسیه به تعهدات خود پایبند نیست/آمریکا: روسیه با حمله به بندر اودسای اوکراین تعهدات خود را نقض کرد



 حمله موشکی روسیه به اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد که حمله به بندر اودسا نشان می‌دهد که روسیه به تعهدات خود بر اساس توافق امضا شده پایبند نیست. 

 ارتش اوکراین روز شنبه مدعی حمله موشکی روسیه به بندر اودسا شد این در حالی است که مسکو و کی‌یف روز جمعه بر سر بازگشایی بنادر دریای سیاه با هدف از سرگیری صادرات غلات به توافق رسیده بودند. 

 

مرکز فرماندهی عملیات جنوب اوکراین گفت که حمله به اودسا با موشک‌های کروز کالیبر صورت گرفته که دو موشک توسط نیروهای دفاع هوایی ساقط شده و دو فروند دیگر زیرساخت‌های بندر را هدف قرار داده است. 

 

به گزارش ایرنا از الجزیره انگلیسی، زلنسکی در کانال تلگرامی خود ادعا کرد: این حمله فقط یک امر را ثابت می‌کند؛ مهم نیست روسیه چه می‌گوید و چه قولی می‌دهد، این کشور یک راه برای عدم اجرای تعهدات خود پیدا خواهد کرد. 

 

این درحالی است که وزیر دفاع ترکیه روز شنبه اول مردادماه گفت مقام‌های روس به آنکارا گفته‌اند که مسکو هیچ ارتباطی با حملات به بندر اودسا در اوکراین ندارد.

 

خلوصی آکار در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تماسی که با روس‌ها داشتیم، آن‌ها به ما گفتند که به طور کامل هیچ ارتباطی با این حملات نداشته‌اند و اینکه در حال بررسی این مساله به دقت و با جزئیات هستند. 

 

وی افزود: این حقیقت که چنین حملاتی دقیقا بعد از توافقاتی که روز گذشته داشتیم رخ داد، ما را به طور جدی نگران کرد. 

 

آمریکا: روسیه با حمله به بندر اودسای اوکراین تعهدات خود را نقض کرد

 آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

وزیر امور خارجه آمریکا با متهم کردن روسیه به حمله به بندر اودسا اوکراین، گفت که روسیه با این حمله توافق صادرات غلات اوکراین را نقض کرد. 

 

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، در حالی که روسیه اعلام کرده حملات به بندر اودسا اوکراین ارتباطی با آن ندارد وزیر امور خارجه آمریکا روسیه را به انجام این حمله متهم کرد.

 

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن حمله موشکی روسیه را به بندر اودسا اوکراین به شدت محکوم می‌کند.

 

وی همچنین افزود: روسیه با حمله به بندر اودسا پایبندی خود به توافقنامه صادرات غلات را نقض کرد. حمله روسیه به اودسا کار سازمان ملل، ترکیه و اوکراین را برای رساندن غذا به بازارهای جهانی با مشکل مواجه می‌کند.

 

بلینکن گفت: روسیه مسئول تشدید بحران غذا در جهان است و باید با توقف حملاتش توافقنامه غلات را که با آن موافقت کرده است اجرا نماید.

 

این در حالی است که «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که روسیه عدم ارتباط این کشور با حمله به بندر اودسا را به اطلاع آنکارا رسانده است.

 

وزیر دفاع ترکیه در این خصوص گفت: در تماسی که با روس‌ها داشتیم، آنها به ما اعلام کردند که هیچ ارتباطی با این حملات نداشته و در حال بررسی این موضوع با دقت و با جزئیات آن هستند.

 

«خلوصی آکار» در این باره اضافه کرد: رخ‌داد این حملات بعد از توافقات روز گذشته، ما را به طور جدی نگران کرده است.

 

ساعاتی پس از توافق دیروز اوکراین و روسیه برای صادرات امن غلات از بنادر اوکراین، یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین مدعی شد که ارتش روسیه بامداد شنبه بندر «اودسا» را با حمله موشکی هدف قرار داده است!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------