آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

افشای مخفیگاه زیرزمینی پوتین



   مخفیگاه زیرزمینی پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولادیمیر پوتین یک لانه زیرزمینی عظیم در زیر کاخ مخفی خود در کنار دریای سیاه ساخته بود. این مجموعه در زیر کاخ یک میلیارد پوندی پوتین در ساحل نزدیک شهر گلندژیک قرار دارد. گفته می ‌شود رئیس ‌جمهور روسیه به دلیل نگرانی برای بقای خود در صورت وقوع انقلاب یا جنگ دستور ساخت تونل‌هایی را داده که در عمق 50 متری از سطح زمین قرار دارند. 

به گزارش دیلی تلگراف، این مجموعه زیرزمینی پیش از آن که روسیه کنترل کریمه را در سال 2014 میلادی در دست گیرد، ساخته شد. زمانی که پوتین هنوز روابط گرمی با قدرت های اروپایی داشت.

 

کاخ 1 میلیارد پوندی او دارای کلیسا، پیست هاکی روی یخ، کازینو و سالن قلیان اختصاصی در مساحتی 17651 متر مربعی است و مشرف به دریاست.

 

   مخفیگاه زیرزمینی پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل   

 

   مخفیگاه زیرزمینی پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
 
   مخفیگاه زیرزمینی پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
 
   مخفیگاه زیرزمینی پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
 

وجود چنین تونل هایی نخستین بار توسط سایت "بیزینس اینسایدر" گزارش شده بود. افشای آن نیز توسط شرکت ساختمانی منحل شده روسی سازنده آن صورت گرفته بود زیرا نمودار و نقشه هایی را به صورت آنلاین برای اثبات عالی بودن کار شرکت منتشر کرده بود.

 

شرکت مهندسی "مترو استایل" که وظیفه حفر تونل در زیر زمین مسکو را برعهده داشته در اوایل دهه 2010 میلادی این تصاویر را در وب سایت خود منتشر کرد و از آن به عنوان پروژه "مجموعه زیرزمینی برای استراحتگاه" در گلندژیک نزدیک ترین شهر به کاخ پوتین یاد کرده بود.

 

نقشه های منتشر شده پناهگاه هایی را با سیستم تهویه خاص خود و هم چنین فاضلاب و آب شیرین نشان می دهد. دیوارها آن بتنی بوده و با مصالح تقویت کننده ساخته شده اند. طبق نقشه های منتشر شده یک آسانسور مجموعه را به دو تونل متصل می کند و تونل پایینی دارای مسیری به سوی ساحل است.

 

تونل پایینی دارای قفسه‌های کابلی است که می‌ توان از آن برای حمل برق، روشنایی و کابل‌ های فیبر نوری به پست فرماندهی استفاده کرد.

 

 اگرچه نمودارها در سال 2016 میلادی از وب سایت "مترو استایل" حذف شدند اما  کماکان در Wayback Machine آرشیو محتوای آنلاین قابل مشاهده بودند. هنگامی که سازمان تحت هدایت "الکسی ناوالنی" رهبر اپوزیسیون روسیه برای اولین بار درباره کاخ پوتین در دریای سیاه در سال 2021 گزارشی افشاگرانه را منتشر کرد هزاران شهروند روس به خیابان ها آمدند. پوتین اما مالکیت آن کاخ را رد کرده است. اندکی پس از تحقیقات ناوالنی "آرکادی روتنبرگ" دوست میلیاردر دوران کودکی پوتین مدعی شد که مالکیت آن کاخ متعلق به اوست و پوتین هیچ ارتباطی با آن ندارد.

 

با این وجود، کرملین نتوانست توضیح دهد که چرا کاخ تحت نگهبانی 24 ساعته توسط نیروهای امنیتی دولتی قرار دارد و اگر رئیس جمهور در آنجا سکونت ندارد دلیل محافظت آن در قالب منطقه پرواز ممنوع چه بوده است. "گئورگی آلبوروف" یکی از متحدان ناوالنی با بررسی بیش تر نقشه های پناهگاه زیرزمینی گفته بود که آنجا قابلیت زندگی دارد و دارای سیستم فاضلاب، امکانات رفاهی و دیوارهای بسیار مستحکم است. او گفته بود:"این یک پناهگاه کامل است که می توانید در آن پنهان شوید."

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------