مکرون روسیه را آخرین امپراتوری استعماری در جهان خواند



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت، روسیه «یکی از آخرین قدرت‌های امپراتوری استعماری» به دلیل حمله به اوکراین است. 

 به گزارش ایرنا از الجزیره انگلیسی، مکرون در سفر خود به «بنین» که دومین مرحله از سفر وی به آفریقا با هدف بازسازی روابط پاریس با این قاره است، گفت: روسیه به اوکراین حمله کرد. این یک جنگ تصاحب سرزمین است که ما فکر می‌کردیم امثال آن دیگر در خاک اروپا دیده نخواهند شد. 

 

رئیس جمهور فرانسه در اظهارات خود در آفریقا، جایی که بسیاری از کشورهای این قاره مستعمره پیشین فرانسه بودند افزود: من در قاره‌ای صحبت می‌کنم که از امپراتوری استعماری رنج برده است. روسیه یکی از آخرین قدرت‌های امپراتوری استعماری است. 

 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد. 

 

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------