مانور مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با تهدیدهای پیونگ یانگ و پکن



مانور دفاع موشکی  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از انجام یک مانور دفاع موشکی مشترک در هاوایی خبر دادند؛ این سه متحد سطح مانورها را ارتقا دادند که نشان دهنده تمایلشان برای همکاری با یکدیگر در مواجهه با تهدیدات به وجود آمده از سوی چین و کره شمالی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، پنتاگون امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مانور ضد موشکی از هشت تا ۱۴ اوت سال جاری میلادی (۱۷ تا ۲۳ مردادماه) همزمان با مانور چند کشوری "اژدهای اقیانوس آرام" برگزار شد.

 

در این بیانیه آمده است، این سه کشور در نشستی که در سطح وزرا در ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور برگزار شده بود با برگزاری این مانور موافقت کرده بودند.

 

اگرچه این مانورها از سال ۲۰۱۲ میلادی هر دو سال یکبار برگزار شده، اما در سال‌های ۲۰۱۸ یا ۲۰۲۰ همزمان با تشدید تنش‌ها میان توکیو و سئول این مانورها بی‌سرو صدا و بدون اعلام علنی برگزار شدند. همچنین مون جائه-این، رئیس جمهور وقت کره جنوبی نیز نسبت به انجام مانورهای نظامی عمومی که می توانستند روابط با چین یا سازش با کره شمالی را خدشه‌دار کنند، محتاط بود.

 

اما از آنجایی که دولت یون سوک یول، رئیس جمهور کنونی کره جنوبی که در ماه مه جایگزین مون جائه-این شد، موضع سخت‌گیرانه‌تری نسبت به چین و کره شمالی اتخاذ کرده،‌ مانورهای مشترک با آمریکا را نیز افزایش داده است. دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به دنبال ایجاد یک جبهه متحد در مسائلی از مسائل امنیتی گرفته تا زنجیره‌های تامین برای نیمه‌هادی‌ها است، تلاش کرده تا ائتلاف با ژاپن و کره جنوبی را تقویت کند.

 

وزارت دفاع کره جنوبی نیز امروز در بیانیه‌ای در رابطه با انجام مانورهای مشترک گفت: هدف از این مانورهای مشترک تقویت توانایی برای پاسخ دادن به موشک‌های بالستیک و ارتقا توانایی برای انجام مانورهای مشترک است.

 

طی چند سال اخیر، دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی زرادخانه موشکی‌اش را ارتقا بخشیده و موشک‌های جدیدی را که قابلیت استقرار سریع دارند، از نظر پرواز ارتقا یافته‌اند و برای گریز از سپرهای دفاعی ساخته شده توسط آمریکا در منطقه طراحی شده‌اند، آزمایش کرده است. آمریکا، ژاپن و کره جنوبی همگی هشدار داده‌اند که کره شمالی همچنین برای انجام نخستین آزمایش اتمی‌اش از سال ۲۰۱۷ میلادی آماده است.   

 

در بیانیه وزارت دفاع ژاپن آمده است: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع جدید ژاپن پس از برگزاری این مانورها گفت‌وگویی تلفنی با یکدیگر برقرار کرده و در جریان با اهمیت همکاری با کره جنوبی در رسیدگی به وضعیت کره شمالی موافقت کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------