آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

«ژنرال آخرالزمان» روسیه پس از عقب‌نشینی‌ در اوکراین زیر فشار است



روسیه ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
جنگ‌گرایان سرسخت روسیه از تصمیم عقب‌نشینی نیروهای روسیه از شهر خرسون در جنوب اوکراین در این ماه حمایت کرده‌اند، اما فرماندهی که به نفع این عقب‌نشینی استدلال می‌کرد، اکنون تحت فشار فزاینده‌ای که ثابت کند این کار ارزشش را داشته است. 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سرگئی سورویکین که رسانه‌های روسیه او را به خاطر شهرتش به بیرحمی «ژنرال آخرالزمان» می‌نامند، در ۹ نوامبر به نیروهای روسیه دستور داد تا از شهر خرسون و کرانه غربی رودخانه دنیپر عقب‌نشینی کنند، چرا که این مناطق به طور خطرناکی در معرض حمله نیروای اوکراینی بودند.

 

سورویکین ۵۶ ساله که کهنه‌سرباز جنگ‌های چچن و سوریه است و از ولایمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مدال گرفته است، استدلال می‌کرد که این عقب‌نشینی که دو روز بعد کامل شد به مسکو امکان می‌دهد تجهیزاتش را نجات دهد و نیروهای آن منطقه را حدود ۳۰ هزار نفر تخمین زده می‌شوند برای حمله در مناطق دیگر به کار ببرد.

 

برخی از این نیروها از آن هنگام به از بخش جنوبی اوکراین به شرق اوکراین منتقل شده‌اند که جنگ بی‌امانی در آن جریان دارد و دریافت‌کننده نشان «قهرمان روسیه» در آستانه زمستان زیر فشار است که نشان دهد تصمیم درستی گرفته است.

 

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر جنگ‌گرای تلویزیون RT و یکی از حامیان عمده عمومی جنگ در اوکراین در یک برنامه تلویزیونی در هفته پیش گفت: «ما در انتظار نتایج درخشان شما می‌مانیم و برای شما دعا می‌کنیم، من هر روز برای شما دعا می‌کنم.»

 

سیمونیان سورویکین را که  با هیکل بزرگ و سرتراشیده‌اش با زبان اختصاری نظامی روسی در تلویزیون سخن می‌گفت، ترغیب کرد که «یاوه‌های» منتقدان را نادیده بگیرد و اشاره او به بلاگرهای نظامی پرطرفدار است که از این عقب‌نشینی ناخشنود هستند.

 

ولدالن تاتارسکی، یکی از این بلاگرها که بیش از نیم میلیون دنبال‌کننده در کانال پیام‌رسان تلگرام دارد، از دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از خرسون پس از عقب‌نشینی نیروهای روسی خشمگین شده بود و پرسیده بود چرا مسکو او را نکشته است.

 

تاتارسکی در یک پست ویدئویی پرسید: «ما برای چه خونمان در این جنگ داده‌ایم؟ چرا زلنسکی با خیال راحت به خرسون آمد؟»

 

«از لحاظ نمادین عالی بود اگر یک پهپاد انتحاری روی کله ابلهش فرود می‌آمد، اما این اتفاق نیفتاد. چرا؟ ما باید جنگی تمام عیار انجام دهیم و گرنه هیچ نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد.»

 

آلکساندر دوگین، چهره ملی‌گرای تندروی روس که دخترش در ماه اوت (مرداد) در بیرون از مسکو در آنچه روسیه تروریسم دولتی اوکراین نامید، کشته شد، نیز با این گفته که خرسون آخرین قطعه قلمروی اوکراین است که روسیه امکان چشم پوشیدن از آن را دارد، فشار حتی بیشتری را بر سورویکین وارد کرد.

 

دوگین گفت در مصاحبه‌ای با یک سایت خبری آنلاین ملی‌گرا گفت: «این آخرین حد برای عقب‌نشینی است.»

 

مقامات ارشد دولتی روسیه و جنگ‌گرایان می‌گویند می‌خواهند نیروهای روسی زمانی به شهر خرسون بازگردند، اما بعید است چنین کاری به این زودی‌ها امکان‌پذیر باشد.

 

 پیشروی‌های جدید در شرق در مقابل ارتش روحیه‌گرفته اوکراین که با سلاح‌های غربی مجهز شده به خصوص در فصل زمستان کار ساده‌ای نیست.

 

کی‌یف به نوبه خود گفته است که به تلاش برای پس گرفتن قلمرویش ادامه می‌دهد و مقامات روسیه هشدار می‌دهند که ممکن است نیروهای اوکراینی با نیروهای منتقل‌شده از خرسون جبهه سومی را در سمت غرب باز کنند.

 

سورویکین همچنین ترغیب شده است که به کارزار بمباران زیرساخت انرژی اوکراین به عنوان تاکتیکی طراحی‌شده برای کشاندن اوکراین به پای میز مذاکره شدت بخشد.

 

ولادیمیر سولویوف، یکی از مشهورترین ملی‌گرایان تندروی میزبان شوهای تلویزیونی هفته پیش گفت: «من از قهرمان ارتش روسیه، ژنرال سورویکین تقاضا می‌کنم: رفیق ژنرال، از شما تقاضا می‌کنم تخریب کامل زیرساخت انرژی این خونتای نازی اوکراینی را تکمیل کنید.»

 

سایر مفسران تلویزیون دولتی شروع به طرح علنی سوالاتی درباره اداره جنگ در قالب مباحثات میان مردم کرده‌اند.

 

از طرف دیگر،‌برخی از همسران ومادران مردانی که تازه احضار شده‌اند، به سازماندهی برای فشار آوردن بر وزارت دفاع روسیه درباره آموزش و تجهیزات ناکافی این نیروها پرداخته‌اند.

 

سورویکین در ۸ اکتبر به عنوان نخستین فرمانده کلی نیروهای روسیه در اوکراین با اعلام عمومی منصوب شد.

 

عقب‌نشینی از خرسون سریع‌تر و منظم‌تری از میزانی بود که بسیاری از تحلیل‌گران نظامی غربی انتظارش را داشتند و به گفته یک مقام ارشد نظامی آمریکا در مقایسه باعقب‌نشینی‌های قبلی روسیه «نسبتا منظم» انجام شد.

 

مقامات اطلاعات نظامی بریتانیا هم در بیانیه‌ای در روز یکشنبه اعلام کردند که نیروهای مسکو احتمالا در محدود کردن از دست رفتن تجهیزات نظامی و نابود کردن تجهیزات به‌جای مانده موفق بوده‌اند و این موفقیت نسبی را به فرماندهی عملیاتی واحد کارآمدت با رهبری ژنرال سورویکین نسبت داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------