آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

ابراز آمادگی روسیه برای از سرگیری مذاکرات با اوکراین | مخالفت اوکراین با دادن امتیاز به روسیه



  مذاکرات صلح با اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات صلح با اوکراین عصر یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد که مسکو مایل به از سرگیری مذاکرات است اما این تصمیم همچنان بر عهده کی‌یف می‌باشد. 

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر مدینسکی در مصاحبه با تلویزیون بلاروس گفت: توقف مذاکرات کاملاً ابتکار اوکراین بود و توپ در زمین آن‌هاست. 

 

او ادامه داد: ما آماده ادامه گفت وگو هستیم. روسیه هرگز از مذاکرات از جمله در سطح بالا خودداری نکرده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها این موضوع را تکرار کرده است. مساله این است که مقدمات جدی برای یک جلسه در سطح بالا از جمله دیدار میان روسای جمهور روسیه و اوکراین باید انجام شود. 

 

سخنان مدینسکی یک روز پس از اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکرین که گفته بود جنگ تنها از طریق دیپلماسی به طور قطعی پایان خواهد یافت، منتشر می‌شود. 

 

 دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز به تازگی اعلام کرده بود که اوکراین فاقد اراده کامل برای مذاکره با روسیه جهت پایان دادن به درگیری‌های جاری در خاک کشورش است. 

 

پسکوف گفته بود: مذاکرات پیش نمی‌رود و ما شاهد فقدان اراده کامل مذاکره‌کنندگان اوکراینی برای ادامه این روند هستیم. 

 

رئیس جمهور اوکراین پیشتر انگشت اتهام را به سمت روسیه گرفته و مسکو را مسئول روند نافرجام مذاکرات اعلام کرده بود. 

 

مقامات روسیه و اوکراین روز سه‌شنبه هفته گذشته گفتند که مذاکرات صلح بین دو کشور با رکود مواجه شده است. هر دو طرف یکدیگر را سرزنش می‌کنند و مسکو می‌گوید که بازگشت دوباره به مذاکرات ممکن است دشوار باشد. 

 

مخالفت اوکراین با دادن امتیاز به روسیه

همزمان با تشدید حملات روسیه در شرق و جنوب اوکراین و حملات هوایی و توپخانه‌ای به مناطق دونباس و میکولایف، اوکراین توافق آتش‌بس یا دادن هرگونه امتیاز ارضی به مسکو را رد کرد.

 

  مذاکرات صلح با اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا از الجزیره، با افزایش حملات روسیه به مناطق مختلف اوکراین در هفته‌های اخیر، موضع کی‌یف در مذاکرات با روسیه به شکل فزاینده‌ای سخت‌تر شده است.

 

آندری یرماک رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در پیام توییتری اعلام کرد: جنگ باید با احیای کامل تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین به اتمام برسد. 

 

این درحالی است که مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات صلح با اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو مایل به از سرگیری مذاکرات است، اما این تصمیم همچنان بر عهده کی‌یف می‌باشد. 

 

ولادیمیر مدینسکی در مصاحبه با تلویزیون بلاروس گفت: توقف مذاکرات کاملاً ابتکار اوکراین بود و توپ در زمین آن‌هاست. 

 

وی ادامه داد: ما آماده ادامه گفت وگو هستیم. روسیه هرگز از مذاکرات، از جمله در سطح بالا، خودداری نکرده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها این موضوع را تکرار کرده است. مساله این است که مقدمات جدی برای یک جلسه در سطح بالا از جمله دیدار میان روسای جمهور روسیه و اوکراین باید انجام شود. 

 

سخنان مدینسکی یک روز پس از اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکرین که گفته بود جنگ "تنها از طریق دیپلماسی به طور قطعی پایان خواهد یافت، " منتشر می‌شود. 

 

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز اخیرا اعلام کرده بود: اوکراین فاقد اراده کامل برای مذاکره با روسیه به منظور پایان دادن به درگیری‌های جاری در خاک کشورش است. 

 

پسکوف گفته بود: مذاکرات پیش نمی‌رود و ما شاهد فقدان اراده کامل مذاکره‌کنندگان اوکراینی برای ادامه این روند هستیم. 

 

رئیس جمهور اوکراین پیشتر انگشت اتهام را به سمت روسیه گرفته و مسکو را مسئول روند نافرجام مذاکرات اعلام کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------