نامزد سابق جمهوریخواه آمریکا: ترامپ "شخصیت" ریاست جمهوری ندارد



رامنی: فقدان "شخصیت" ریاست جمهوری در ترامپ به ایالات متحده آمریکا صدمه می زند. 

"میت رامنی" سناتور جمهوریخواه منتخب جدید ایالت "یوتا" و یکی از متنفذترین چهره‌های حزب جمهوریخواه آمریکا با نگارش مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست، ترامپ را فردی دانست که فاقد "شخصیت"ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکاست.

 

به گزارش عصرایران، این نامزد سابق حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا در مطلب روز سه شنبه خود در روزنامه واشنگتن پست، اقدامات و سیاست‌های ترامپ را به باد انتقاد گرفت و نوشت: گماردن افراد کم‌تجربه به مناسب ارشد حکومتی،‌ ترک متحدانی که در کنار ما می‌جنگند،‌ و ادعای بی‌فکرانه رئیس جمهور مبنی بر اینکه آمریکا مدتها در امور جهان "پپه" بوده است، همه و همه ریاست جمهوری او را نازل نشان می‌دهد."

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ

او با اشاره به اینکه " گفتار و رفتار ترامپ در جهان واهمه ایجاد کرده است" افزود: در شرایطی که کشور ما به این میزان دچار چند دستگی، خشم و انزجار است ما باید یک رئیس جمهور و رهبری با شخصیت داشته باشیم  و در این حوزه است که کمبودهای رئیس جمهور بیش از همه چشمگیر است."

 

او در ادامه نوشت: اتفاقات یک ماه گذشته از جمله استعفای "جیمز متیس" از وزارت دفاع و "جان کلی" از ریاست دفتر کاخ سفید حاکی از یک افول نگران کننده برای ریاست جمهوری ترامپ است... عملکرد ترامپ در دو سال گذشته به ویژه اقدامات او در ماه اخیر شواهدی است که نشان می‌دهد ریاست جمهور هنوز به سطح لازم برای منصبش نرسیده است."

 

این سیاستمدار جمهوریخواه که از منتقدان ترامپ در دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 بوده است، در ادامه نوشت:" جهان در حال نظاره ما است. همه به رهبری آمریکا چشم دارند. قدرت نظامی و اقتصادی ما بخشی از آن است اما در کنار آن، تعهد پایدار ما به عملکرد اصولی در روابط خارجی و همچنین به حقوق همه مردم در زمینه آزادی وعدالت، حتی جایگاهی بالاتر دارد.  صبحت‌ها و کارهای ترامپ باعث ناخشنودی همه جهانیان شده است. در نظرسنجی که سال 2016 موسسه- نظر سنجی-  "پیو" انجام داد 84 درصد مردم آلمان، فرانسه، کانادا، بریتانیا و سوئد معتقد بودند که رئیس جمهور آمریکا در امور جهان درست عمل خواهد کرد. یک سال بعد این رقم به 16 درصد کاهش یافت."

 

او نوشت: همه سایست‌های ترامپ غلط نیست و بخشی از سیاست‌های او قابل پذیرش است اما این شخصیت رییس جمهوری – و فقدان آن- است که به ایالات متحده آمریکا صدمه می‌زند.

 

گفتنی است این مقاله رامنی در آستانه مراسم تحلیف روز پنج‌شنبه او در سنای آمریکا به عنوان سناتور جدید ایالت "یوتا" نوشته شده است.

 

این چهره جمهوریخواه در پایان مقاله خود به طور تلویحی به ترامپ هشدار داده که از جایگاه یک سناتور جمهوریخواه در سنای آمریکا در همکاری با دیگر سناتورهای جمهوریخواه با اقدامات، اظهارات و سیاست‌های مساله‌ساز ترامپ مقابله خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------