حزب حاکم ترکیه: خرید اس-۴۰۰ برای امنیت ملی الزامی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,حزب حاکم ترکیه
سخنگوی حزب عدالت و توسعه بار دیگر تاکید کرد، از آنجایی که تهدیدها از جانب سوریه، عراق و شرق مدیترانه همچنان پا برجاست، آنکار به تقویت پدافندهای هوایی مصمم است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم ترکیه پس از دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه با قانونگذاران آک‌پارتی در مقر استانبول در کنفرانسی خبری گفت: تقویت سامانه دفاع هوایی ترکیه یک الزام امنیت ملی به عنوان کشوری مقتدر است.

 

عمر چلیک با اشاره به درخواست از متحدان ترکیه برای حمایت از مساله اس -۴۰۰ گفت: حفاظت از مرزهای ترکیه، حفاظت از مرزهای ناتو و اروپا و همچنین برای امنیت ملی ترکیه است.

 

او درباره مکان استقرار این پدافندهای هوایی تاکید کرد: این سامانه به نحوی مستقر می‌شود که نیاز ترکیه در سطح حداکثری را تامین کند.

 

مقام‌های آمریکایی با درخواست از ترکیه برای خرید موشک‌های پاتریوت ساخت آمریکا، استدلال می‌کنند این سیستم روسیه با سامانه‌های ناتو منطبق نیست و ممکن است با تحریم‌های آمریکا همراه شود. آنکارا در تلاش برای خرید یک سامانه دفاع هوایی از آمریکا که موفقیتی در پی نداشت، سال ۲۰۱۷ به خرید اس ‌-۴۰۰ از روسیه تصمیم گرفت. ترکیه تاکید دارد، سامانه‌های اس -۴۰۰ روسیه با سامانه‌های ناتو یکپارچه نمی‌شود و تهدیدی برای ائتلاف ناتو ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------